Extremt hållbart och lätt spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extremt hållbart och lätt spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Extremt hållbart och lätt spö

God afton!
    Tänkte höra med folket vad de kan rekommendera för spö som tål väldigt heavy havsfiske och som samtidigt är ganska lätt....om det nu finns ett sådant.

Jag har tittar runt på div webshops efter lämpliga spö men har inte hittat något vettigt än, kom gärna med förslag på sidor eller spö...alla hjälp är jag tacksam för.

Någon som kan rullar får gärna säga något också...är ganska ny på detta, det enda jag vet är att jag kan tänka mig lägga 2500kr på en rulle som är lätt att hantera för en rookie.
    And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.

Ursprungligen postat av MartinT
    God afton!
    Tänkte höra med folket vad de kan rekommendera för spö som tål väldigt heavy havsfiske och som samtidigt är ganska lätt....om det nu finns ett sådant.

Jag har tittar runt på div webshops efter lämpliga spö men har inte hittat något vettigt än, kom gärna med förslag på sidor eller spö...alla hjälp är jag tacksam för.

Någon som kan rullar får gärna säga något också...är ganska ny på detta, det enda jag vet är att jag kan tänka mig lägga 2500kr på en rulle som är lätt att hantera för en rookie.
    Jag skulle köpa följande om jag var i dina kläder.

Rulle: Shimano Tekota 500LC eller 600LC, eller kanske den nya 300LC om man vill köra riktigt lätt.

Spö: Skulle nog kika lite på BFT´s nya havsfiskespön. Sea Lite 10 lbs eller Sea Striker 12 lbs hade nog jag provat.

Helt rätt tänkt med ett lättare spö. Havsfiske är så mycket roligare med en lätt utrustning.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

sjöbjörnen x-heavy -160g. Jävligt lätt, jävligt billigt 595:- jävligt prisvärt....fan vad jag svär:o
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
      5 svar
      955 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg davidmartin  
      Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
      4 svar
      731 visningar
      0 gillar