jigg med rassel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jigg med rassel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jigg med rassel

Någon som provat jigg med rassel vid vrakfiske eller annan typ av havsfiske? Jag vet inte om det finns jiggar modell större med rassel till denna typ av fiske, men funderar på att tillverka en själv.

Lite dyraste laget, men här har du en http://www.muramtackle.com/pr_rattle...innerbait.html
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tack för tipset men det jag tänkte på var mer rasselkammare till jigg eller pilk i viktklassen 100-400g. Rassel är kanske fel utryck, det ljudet jag vill få fram med min ide skall liknas vid det ljud man åstakommer när pilk eller jigg slår i metalldelar på exempelvis vrak. Jag har ett svagt minne av att jag läst någon artikel där detta ljud resulterade i att mycket torsk simmade in i området (syntes på ekolodet.) Någon som har någon erfarenhet av detta?

Kommentera

Lundgrensfiske sålde iallafall rasselkammare förut, så du får nog bygga själv?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn
          Någon som provat jigg med rassel vid vrakfiske eller annan typ av havsfiske? Jag vet inte om det finns jiggar modell större med rassel till denna typ av fiske, men funderar på att tillverka en själv.
          Storms jiggsortiment innehåller väl en del med inbyggt rassel om jag har inte fel. annars är det väl bara att göra ngt eget och limma fast.
          sigpic

Kommentera

Största Prologic jiggen på 115 gram har två rasselkammare, en i magen och en i svansen. Fick en hälleflundra på 6å7 på den.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
            4 svar
            716 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dianereese  
            Startad av Andreasbd, 2025-02-03, 21:04
            12 svar
            997 visningar
            0 gillar