havsfiskespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsfiskespö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsfiskespö

såg att shakespear kommit ut med en ny modell havsfikespö med trissor hela vägen (uglystick standup extreme modell 1485-080) kan det vara något som funkar för djuphavsfiske i Langesund på djup mellan 300-400m och pilkar på upp till 600 gr.... har någon nått spö med trissor hela vägen (30-60lb) som vill göra sig av med så pma mej (alla Märken)
    sigpic

Ursprungligen postat av girren33 Visa inlägg
    såg att shakespear kommit ut med en ny modell havsfikespö med trissor hela vägen (uglystick standup extreme modell 1485-080) kan det vara något som funkar för djuphavsfiske i Langesund på djup mellan 300-400m och pilkar på upp till 600 gr.... har någon nått spö med trissor hela vägen (30-60lb) som vill göra sig av med så pma mej (alla Märken)
    Var ligger Langesund?

Om du ska fiska på med pilkar upp 600 g på 400 meters djup så ska det nog inte var så mycket till ström.

// Ivman

Kommentera

langesund

Hej ivman...
      du har så rätt att det är lite extrem fiske i Langesund ang stömmar så kan de gå upp till 3 knop och då väljer vi fiske på grundare vatten . att jag ska ha ett spö med trissor hela vägen beror på att vi andvänder stållina .
      själv har jag inget annat val då de andra kör med detta pga just att det kan vara svårfiskat med andra linor (om inte annat dyrt att sätta 400m flätlina) stållinan är 0.33mm och funkar utmärkt vid strömt vatten samt billig.
      spöt jag nämde är på 50-80 lb och klarar pilkar på mer än 600 gr .
      jag åker med tunaclipper den 7 juli och 6 dagar framåt med boende i just Langesund

Skitfiske på dej
      sigpic

Kommentera

Hej ivman...
        du har så rätt att det är lite extrem fiske i Langesund ang stömmar så kan de gå upp till 3 knop och då väljer vi fiske på grundare vatten . att jag ska ha ett spö med trissor hela vägen beror på att vi andvänder stållina .
        själv har jag inget annat val då de andra kör med detta pga just att det kan vara svårfiskat med andra linor (om inte annat dyrt att sätta 400m flätlina) stållinan är 0.33mm och funkar utmärkt vid strömt vatten samt billig.
        spöt jag nämde är på 50-80 lb och klarar pilkar på mer än 600 gr .
        jag åker med tunaclipper den 7 juli och 6 dagar framåt med boende i just Langesund

Skitfiske på dej
        Är inte stållina dyrt?

Mina spön är är upp till 50 Ib och jag brukar ha pilkar "upp till hela 1500g även om detta sker rätt sällan". Oftast ligger dom väl mellan 600 1000g.

Frågar igen Var ligger Lagesund???

Skit fiske på dig me. Om ett dygn är jag för hoppningsvis framme i Fröya och har börjat fiska.

// Ivman

Kommentera

södra Norge

Langesund ligger i södra södra Norge..
          stållina kostar ca 40 öre metern men säljs per kilo dock svårt att finna..
          sigpic

Kommentera

Langesund ligger i södra södra Norge..
            stållina kostar ca 40 öre metern men säljs per kilo dock svårt att finna..
            hur hittade du det då?

Kommentera

stållina

det finns en i Såland som säljer stållina jag köper av en fiskekompis som köpt ett litet lager
              sigpic

Kommentera

Hur gick fisket?
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

å hel.....

allt som jag bokar blåser bort . dagen som skulle åka blåste det 22sekundmeter i byarna, flyttades fram 2 gånger utan bättring , så det blev inställt , har bara en vraktur bokad nu den 27e , så jag bokar nog en resa till Malysia till vintern som kompensation.
                  e fruktansvärt trött på det Svenska vädret just nu !!!men det blir nog bättre när jobbet sätter igång
                  sigpic

Kommentera

Det var synd men så är det när man är havsfiskare, hoppas vrakturen blir av.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                    5 svar
                    957 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg davidmartin  
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    732 visningar
                    0 gillar