Tonfisk Kroatsien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tonfisk Kroatsien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tonfisk Kroatsien

Hej!
    Ska ner till kroatien nästa sommar för att försöka fånga tonfisk. Vad är det för utrustning. Funderar på en tigara samt en Pennsenator som reserv. Hört att det bara är nylon som gäller min600m 0,80. Några andra tips på rullar samt viken storlek.
    Någon som har bra tips på spö. 50-80lbs standup.

Man får ju va ute i tid om man ska ha råd att köpa grejer sen betala resan

det är ganska ovanligt nu med stora tonfiskar, 10 kg~ klassen finns det hur mycket som helst, däremot större är väldigt sällan. men nylon är vanligast ja, inte för att det är bättre, mer för att tvinnad lina inte har kommit dit riktigt än, vad jag har hört, så det är mer en självklarhet enligt kroatierna att nylon är bättre.

var där för några årsen, då nappade inte tonfisken alls, tröstade oss med att meta någon annan konstig art
    Vi hyrde då en båt med skeppare, då hade de spön och allting på båten, hade inte med oss något. vet inte hur ni planerar att göra dock..

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
      Hej!
      Ska ner till kroatien nästa sommar för att försöka fånga tonfisk. Vad är det för utrustning. Funderar på en tigara samt en Pennsenator som reserv. Hört att det bara är nylon som gäller min600m 0,80. Några andra tips på rullar samt viken storlek.

Har inte själv varit där men många klubb kompisar. Många kör med Tiagra 50 och 80lb spön. En som varit där några gånger kör med Fladens Euro Gold 80lb(tror jag det är, har lindat över texten) Stand up med trissor. Fast han har tröttnat på original trissorna, dom rullar lite dåligt, så nu lindar jag på Aftcos wind on trissor istället. Men det är ett billigt spö och klinga och rullfäste är helt okey enl honom.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Okej!
        Nja det får gärna kosta lite. Har hört att det kommer stor fisk fortfarande. Det med nylon tror jag på. Tänk rusnig av 50kg tonfisk stumlina och en kraftig broms, känns som det blir väldigt stumt.
        Vi släpar med egen båt!

"tvinnad lina inte har kommit dit riktigt än, vad jag har hört, så det är mer en självklarhet enligt kroatierna att nylon"

Nej tvinnad lina är aldrig roligt

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
          Hej!

Gå i på www.monarch-dok.se klicka på Monarch-dok loggan så kommer du till den Kroatiska hemsidan ställ de frågor du har till Dok hälsa från Chris så kommer du få alla svar av ett proffs.

Har varit nere 3 gånger i år KANONFISKE

Chris
          www.monarch-dok.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
          5 svar
          957 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg davidmartin  
          Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
          4 svar
          732 visningar
          0 gillar