Tips på Ekolod? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på Ekolod?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
    Ooops, tyckte först att priset var 2490 kr och inte 2940 kr

Men det är fortfarande ett väldigt bra lod
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Ange mer exakt vad lodet ska användas till, är det insjö räcker billiga maskiner definitvt, färg är mysigt men ger inte mer fisk tro inte det garanterat men trevligare och lyxigare att titta på grunda vatten bortslängt med dyra lod beror alldeles vad du är ute efter desto grundare desto mindre viktigt tro mej blir bara djupmätare eller hur Firehand! mvh
      Hej TamTam; Du har som vanligt helt rätt! Jag köpte mitt första ekolod 1967. Det är ett portabelt blinkekolod med snurrande skiva, LOWRANCE "Little Green Box" LFP-300 med en röd neonlampa som visar fast sken vid vattenytan och olika breda och splittrade röda neonstreck för botten samt små röda streck för små fiskar och något bredare streck för större fiskar exakt på det djup de står på. I slutet på 1970-talet blev jag lycklig ägare till mitt första skrivande ekolod ett LOWRANCE LRG-1510M. Sedan blev det ett LOWRANCE EAGLE MACH 1M, ett LOWRANCE X-16 skrivande ekolod med 25 cm (1") detaljseparation (upplösning) och 32 miljoner mätområden att välja bland i famnar, fot och meter. Sedan år 2002 har jag ett LOWRANCE X16 kombinerat färgekolod med GPS och plotter. Jag har kvar alla mina gamla ekolod plus några extra blinkekolod till. Som djupmätare är inget annat ekolod lika hållbart, snabbt och exakt som ett LOWRANCE blinkekolod.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej TamTam; Du har som vanligt helt rätt! Jag köpte mitt första ekolod 1967. Det är ett portabelt blinkekolod med snurrande skiva, LOWRANCE "Little Green Box" LFP-300 med en röd neonlampa som visar fast sken vid vattenytan och olika breda och splittrade röda neonstreck för botten samt små röda streck för små fiskar och något bredare streck för större fiskar exakt på det djup de står på. I slutet på 1970-talet blev jag lycklig ägare till mitt första skrivande ekolod ett LOWRANCE LRG-1510M. Sedan blev det ett LOWRANCE EAGLE MACH 1M, ett LOWRANCE X-16 skrivande ekolod med 25 cm (1") detaljseparation (upplösning) och 32 miljoner mätområden att välja bland i famnar, fot och meter. Sedan år 2002 har jag ett LOWRANCE X16 kombinerat färgekolod med GPS och plotter. Jag har kvar alla mina gamla ekolod plus några extra blinkekolod till. Som djupmätare är inget annat ekolod lika hållbart, snabbt och exakt som ett LOWRANCE blinkekolod.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand
        Haha nu blev du riktigt nostalgisk tror jag! mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Lowarnce X96 är ju en trevlig och prisvärd nyhet annars. 5 " skärm som X125 men lite mindre uteffekt. dock bättre upplösning än X52. skiljer bara 300 sek mellan dom.
          Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

jag har ett hummingbird 323x det är bra tycker jag. jag pröjsade exakt 3000...
            http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
            5 svar
            958 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg davidmartin  
            Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
            4 svar
            732 visningar
            0 gillar