Hejsan!
Jag funderar på att skaffa en lätt, men tålig havsfiskeutrustning för främst storsejfiske. Jag har kollat på ambassadeur 6500TC (6501 faktiskt, går ju inte att veva med höger
).
Är det någon som har testat den i det/liknande ändamål, eller överhuvudtaget, och har någon åsikt för-/nackdelar?
Hålbarhet vid stora påfrestningar och tålighet i allmänhet, håller linspridaren, går det att stänga av den otroligt irriterande knarren, klarar bromsen en stor firre?
EDIT: Kunde inte undgå att notera Shimano Cardiff 401A heller..
MEN kontentan är: håller dessa rullar för en 15-kilos sej eller liknande?
Och SPÖN då.. har kollat på Shimano Speedmaster Boat 12-20 lb.. låter ju som ett prisvärt alternativ, men det finns ju inget som säger mer än att testa i praktiken.. Så ni som har gjort det får gärna skriva era erfarenheter!
Det jag är ute efter är ju en lätt (även viktmässigt) och smidig utrustning, men som ändå håller för dom stora bestarna!
Och ge gärna förslag på andra spön/rullar som ni kan rekommendera!
Tacksam för svar!
Mvh /Hannes
Jag funderar på att skaffa en lätt, men tålig havsfiskeutrustning för främst storsejfiske. Jag har kollat på ambassadeur 6500TC (6501 faktiskt, går ju inte att veva med höger
).Är det någon som har testat den i det/liknande ändamål, eller överhuvudtaget, och har någon åsikt för-/nackdelar?
Hålbarhet vid stora påfrestningar och tålighet i allmänhet, håller linspridaren, går det att stänga av den otroligt irriterande knarren, klarar bromsen en stor firre?
EDIT: Kunde inte undgå att notera Shimano Cardiff 401A heller..
MEN kontentan är: håller dessa rullar för en 15-kilos sej eller liknande?
Och SPÖN då.. har kollat på Shimano Speedmaster Boat 12-20 lb.. låter ju som ett prisvärt alternativ, men det finns ju inget som säger mer än att testa i praktiken.. Så ni som har gjort det får gärna skriva era erfarenheter!
Det jag är ute efter är ju en lätt (även viktmässigt) och smidig utrustning, men som ändå håller för dom stora bestarna!
Och ge gärna förslag på andra spön/rullar som ni kan rekommendera!
Tacksam för svar!
Mvh /Hannes