vrakfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vrakfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vrakfiske

jag ska ut på vrakfiske utanför abbekås de kända stället kommer inte ihåg vad det heter:P
    men min fråga är vad behöver jag för utrustning till de?
    som jag förstått är det fiske på 40 meters djup..
    fungerar mitt 8 oz st croix jerkspå (220 gram) med en jb eller 5501 pro rocket.. eller jag ska satsa på en 6500 eller 7000 rulle eller kanske större?
    om jag ska ha nytt spö vad rekomenderas då?
    tjocklek på lina--
    hur tunga bete använder man lämpligast?
    är i försts hand torsk fiske

kan detta vara något http://www.fiskefiskar.se/shop/product/torsk-set/
    Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2011-05-29, 09:14.

Det allra viktigaste enl. min erfarenhet är att ha gott om pilkar, man sätter en hel del i vraket.

Kommentera

Ursprungligen postat av darkiee Visa inlägg
      Det allra viktigaste enl. min erfarenhet är att ha gott om pilkar, man sätter en hel del i vraket.
      jo de har jag också hört.. tänkte prova mycke jigg..
      men spöet borde ju igentligen fungera iomed de handlar om en gångs fiske så man behöver kanske inte utöka med ännumer i utrustningsväg.. sen e frågan en prorocket med 0.23 flät om de räcker.. man kanske kunde spolat av o bara haft 5 meter nylon i botten o köttat på flät på de.. borde ju kunna gå o få på en 180-200 meter.. sen e bara frågan hur grov man igentligen behöver

Kommentera

hallo du får minst ha en amb 7000 där en 6500 blir för liten till d fisket o man kör ju med hyfsat tunga pilkar där oxå ju

Kommentera

Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
          hallo du får minst ha en amb 7000 där en 6500 blir för liten till d fisket o man kör ju med hyfsat tunga pilkar där oxå ju
          okey med det gör inget.. samlar ambor o behöver anledning till att köpa en:P e där olika typer av 7000 eller de spelar ingen roll vilket

Kommentera

Hehe... Om du nu samlar på Ambor ska du så klart ha något sånt här, med "power handle" och gärna den snygga chrome-varianten: http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=12089

JB och liknande är rätt tradiga till havsfiske eftersom man måste veva som en liten iller varje gång man ska ha upp pilken. 0,23 flätlina kommer funka fint, men kör med en nylontafs längst ner med lite lägre brottsstyrka, så blir det den du rycker av när pilkarna fastnar i vraket.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              Hehe... Om du nu samlar på Ambor ska du så klart ha något sånt här, med "power handle" och gärna den snygga chrome-varianten: http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=12089

JB och liknande är rätt tradiga till havsfiske eftersom man måste veva som en liten iller varje gång man ska ha upp pilken. 0,23 flätlina kommer funka fint, men kör med en nylontafs längst ner med lite lägre brottsstyrka, så blir det den du rycker av när pilkarna fastnar i vraket.
              en sån får de bli snygg som satan..
              men spöfrågan går de me tungjerket eller vad ska man ha för något?

Kommentera

Det lär nog funka alldeles utmärkt. Men vill du ha ett dedicerat havsfiskespö är det väl rätt lämpligt med ett i klass 20 eller 30 lb, på 7-8 fot.

Finns billigare förstås men här är ett riktigt najs som jag har testat: http://www.piscari.se/Daiwa-Super-Ke...k/Produkt_srk/

Kommentera

okey e lite rätt att jerkpåken blir lite för mjuk när man står o rycker 400 gram pilk..
                  men dom vanligaste verkar vara 20-30lbs och 30-50 lbs. hur mycke betesvikt kör man på dom olika spöna.. vilket fungerar bäst som allround..

Kommentera

20-30 lbs är väl lite mer allround till havsfiske på våra breddgrader (inkl Norge), 30-50 lbs brukar vara riktiga pålar. Ofta kan du ju gå ner till lättare pilkar än 400 g också vid torskfisket.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                    5 svar
                    957 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg davidmartin  
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    732 visningar
                    0 gillar