Shimano tyrnos 8 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano tyrnos 8

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano tyrnos 8

Hej alla hängivna fisketokar!

Har resan bokad till Norge och införskaffandet av prylar är i full gång!
    Det jag undrar är om någon har någon erfarenhet av shimano tyrnos 8?
    Är den tillräcklig för täcka det man kan tänkas hitta på = pilka, meta? Tänkte mig lina i 0,26 0,28 pp sen tips på en bra lin räknare som är värd namnet? Spöt jag tänkte använda mig av är ett penn oversea PRO 20/30.

Tankar eller ren fakta om denna uppsättning mottages tacksamt!
    www.stikkizjakt.se

Jag har ingen linräknare att rekomendera, däremot en som jag jag vill avråda ifrån. Det är linräknaren från Mustad som heter Depth Finder. Den går helt enkelt sönder av normalt användande, det är de små piggarna som linan ska löpa runt som går av. Jag har köpt 4 sådana här räknare och alla har gått sönder innom ett par timmar, och då har jag bara haft 500 grams pirk och fiskat med. Så köp inte den linräknaren.

Kommentera

Tyrnos 8

Köp den, är [U]bättre än allt som den konkurrerar med, köp 2 speed när du ändå spenderar. Bra priser på dem overthere nu.

Mvh Magnus

Kommentera

Tycker tyrnos är alldeles för tung och klumpig. Köp istället en tld 15 så täcker du allt utom djupmete. Man vil ju orka fiska en hel dag utan o bli trött i armarna. Tld star är ju ett annat alternativ.Ang penn overseas så har jag hört talas om vissa som haft olika problem.

Min uppsättning är shimano tld star 15/30s.Det är ca 400m flätlina på som ändrar färg var 10e m.O ett sportex seastar light trolling 15-20lbs.Det klarar 300g pilkar utan problem o är 6' långt o är lätt o med härlig känsla.
        Senast ändrad av jimmy85; 2012-02-14, 07:25.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Tycker tyrnos är alldeles för tung och klumpig. Köp istället en tld 15 så täcker du allt utom djupmete. Man vil ju orka fiska en hel dag utan o bli trött i armarna. Tld star är ju ett annat alternativ.Ang penn overseas så har jag hört talas om vissa som haft olika problem.

Min uppsättning är shimano tld star 15/30s.Det är ca 400m flätlina på som ändrar färg var 10e m.O ett sportex seastar light trolling 15-20lbs.Det klarar 300g pilkar utan problem o är 6' långt o är lätt o med härlig känsla.
          Tld 15 är ett utmärkt val. Har för mig att den väger ungefär samma som tyrnos 8, dock är den senare mindre rent volymmässigt, klumpig o tung? Inte jämfört med TLD 15, tvärtom.
          Magnus

Kommentera

I förhållande till sin storlek så är den jäkligt tung. Är det tyrnos 16 lr 20 som väger runt 1 kilo? Väljer man 2 växlad så ökar vikten lite till. Jag stod i butik o bollade mellan många olika modeller från shimano. Torium föll pga utväxlingen då jag tycker 4/1-5/1 är ganska lagom. Tyrnos mindes jag att den kändes väldigt tung men samtidigt jäkligt gedigen. Det slutade med att jag beställde en 15/30s som va både liten o lätt o hade jämn o fin broms.Tld rullarna tycker jag ger mest för pengarna. Men siktar man på stor hälle så faller nog tld star bort pga av maxbromsen på 13lbs medan tld har 30lbs
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lyly19, 2026-02-23, 08:40
            2 svar
            225 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HarpoonMan  
            Startad av rosebl22, 2026-04-01, 08:13
            3 svar
            184 visningar
            0 gillar