Från vilka svenska affärer kan man köpa baitbands i olika storlekar till boilie-riggar? Det ska helst vara prisvärt också......
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vart köpa baitbands?
Collapse
X
-
Vart köpa baitbands?
Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningarTaggar: Ingen
-
Samtliga butiker som säljer FOX, sporting, sportfiskecenter, fiskekompaniet...Ursprungligen postat av grindpalmFrån vilka svenska affärer kan man köpa baitbands i olika storlekar till boilie-riggar? Det ska helst vara prisvärt också......
Och kom i håg, Håll det enkelt...
-
Ok, då får det bli fox då. Tyckte bara att de var så "fucking expensive" för att vara små gummiband. Vet nån hur stora förpackningarna är, det stod inte på sportings sida??Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Du kan även gå in i en hästbutik och skaffa band som dom har till manen.Ursprungligen postat av grindpalmOk, då får det bli fox då. Tyckte bara att de var så "fucking expensive" för att vara små gummiband. Vet nån hur stora förpackningarna är, det stod inte på sportings sida??
Tror att det är 20-50 i fox förpackingen, dock inte säker.Och kom i håg, Håll det enkelt...
Kommentera
-
Gå till folktandvården och be snällt att få köpa ett par påsar så har du band så du klarar dig hela livet för 50 spänn eller nåt (jaja, kanske 100 spänn då...). Det är precis likadana bara att de inte är förpackade i flashiga påsar om 20 st för 40 spänn...Ja vad fan, man måste ju fiska!
Kommentera
-
RIchard"Box"
Ja har flera hundra folktandvård band har kört med det i ett par år och dom är skitbra, pajar sällan, mina har bara pajat när ja ska sätta på eller ta av boilie, dom klarar utan problem att kastas med, med 2st 20mm boilies på så långt du vill.
Det är inget fel på dom.
Köp dom, pris vet ja inte eftersom ja fick dom grattis av en kompis.
Mvh Richard
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BigFishJag kan bara säga att de jag köpte (ESP) var EXAKT likadana som man kan få tag på hos tandvården. De har helt enkelt sett en bra möjlighet att blåsa folk på pengar...
Jag håller med, är det någonstans det luras så är det inom karpfisketillbehören.
PVA-nuggets var från början uppfunnet för att hindra pumphus och liknande från att rosta, PVA suger ju i sig minsta lílla fuktighet som finns. Hade en polare som fisk en hel kasse av en snubbe som jobbade på fabrik där dom användes.
Jag har också hört (eller läst, kommer inte ihåg) att tafsmaterial typ "snakebite" och liknande med plasthölje som går att ta bort egentligen är materialet dom använder till pilbågssträngar.
Kör på med folktandvårdens gummiband, jag känner mig alltid nöjd när jag lyckas komma på ett alternativ till betesgiganternas DYRA prylar !
DAMN THE MAN !!!gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 449 visningar