okej det kan ju hända att de förbättrat sig jag hade mina för ca 4 år sen då köpte jag dom i påse. vad är de gjorda av egentligen ??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Några enkla tips om Mörtmete tack ???
Collapse
X
-
jag skippar mäsken de e bara se vart de plaskar eller var man brukar veta vart fisken står så brukar de lösa sig. kasta ut några ärtstora bollar me deg dit du ska kasta. de kan du göra typ nån minut innan du ska kasta ut. i degen kan man ha lite sötma i som vaniljsocker o blanda ihop de me mjölet o sen lite olja o sen lite mer vatten. oljan stöter bort vatten men inte fisken
. degen ska vara så att du kan rulla en liten kula som stor som en ärta utan att den faller sönder eller är för smetig såde blir massa deg rester kvar på fingrarna
. lite olja med gör inget som sagt .=) de e bara ett litet plus.
//Me
Kommentera
-
Någon slags svampig silicon tror jag och en massa skumma doftmedel i. Någon här på forumet hade med framgång testat dessa PowerBait-maggot till bäckmete efter öring.Ursprungligen postat av etuna_alexokej det kan ju hända att de förbättrat sig jag hade mina för ca 4 år sen då köpte jag dom i påse. vad är de gjorda av egentligen ??
Lurar de öringar borde även mörtar åka dit.
Mina tankar om syntethandlar om att pröva om de lurar sik.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
curry kryddat bröd
Jag har haft stor framgång med curry kryddat bröd. Jag tar lite vatten och "degar" till brödet och knådar sedan in lite curry och gör små kulor som jag både använder som bete på kroken och mäsk. Men jag skall omedelbart snittsa till det med lite shampo =). Alla metoder är bra utom de dåliga heter det ju.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBestNågon slags svampig silicon tror jag och en massa skumma doftmedel i. Någon här på forumet hade med framgång testat dessa PowerBait-maggot till bäckmete efter öring.
Lurar de öringar borde även mörtar åka dit.
Mina tankar om syntethandlar om att pröva om de lurar sik.
Jag köpte en burk med röda ifall det var nån gång man behövde mört/betesfisk och man inte har några maggots. Testade dessa och dom funkar jag kan inte säga om de är bättre eller sämre en riktiga fast jag fick fiske på dem iaf.
Kommentera
-
Blanda i lite drinkmix med, fungerar toppen!Ursprungligen postat av Hundersmarckjag skippar mäsken de e bara se vart de plaskar eller var man brukar veta vart fisken står så brukar de lösa sig. kasta ut några ärtstora bollar me deg dit du ska kasta. de kan du göra typ nån minut innan du ska kasta ut. i degen kan man ha lite sötma i som vaniljsocker o blanda ihop de me mjölet o sen lite olja o sen lite mer vatten. oljan stöter bort vatten men inte fisken
. degen ska vara så att du kan rulla en liten kula som stor som en ärta utan att den faller sönder eller är för smetig såde blir massa deg rester kvar på fingrarna
. lite olja med gör inget som sagt .=) de e bara ett litet plus.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
48 801 visningar