Sutar+Rud Dags I Stockholm!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutar+Rud Dags I Stockholm!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sutar+Rud Dags I Stockholm!!

Ok, nu när sommaren är här så är man ju helt klart sugen på att få doppa sina spön lite grann . Jag hade tänkt att koncentrera mig på sutare och ruda detta år. Men jag behöver lite tips på bra vatten runt stockholm. Något helst som ingår i sportfiskekortet. Någon recension eller tips på dessa vatten eller tillägg?
    1. Råcksta Träsk I Råcksta
    2. Trehörningen vilken i stockholm är det? Hittade typ 4 olika som heter det.
    3. Långsjön(Älvsjö)
    4. Öringsjön Tyresö

Jag har provat Kyrksjön(Blackberg), Trekanten(liljeholmen) och de är bara skit, så dit går jag inte tillbax. T.o.m provat Lappträsket på djurgården haha, det var skit!

Bagarsjön i Nacka är det kokt med nappvillig ruda. Men vikter upp till runt 1,5 som störst. Öringesjön innehåller jätterudor. Men är enormt svåra att få att nappa. Samma gäller Flaten i Rönninge. Där är rudorna i klass med topplacering i Svenska Specimemtävlingen. Men är präglade på slemmiga kryp under näckrosorna. Fjädermygglarver är mitt tips att fånga dom.
    Stora Sutare är det skärgårdsmarer som gäller. I sjöarna i Stockholm är det jättesvårt att komma upp 3 kilosfiskar.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      Bagarsjön i Nacka är det kokt med nappvillig ruda. Men vikter upp till runt 1,5 som störst. Öringesjön innehåller jätterudor. Men är enormt svåra att få att nappa. Samma gäller Flaten i Rönninge. Där är rudorna i klass med topplacering i Svenska Specimemtävlingen. Men är präglade på slemmiga kryp under näckrosorna. Fjädermygglarver är mitt tips att fånga dom.
      Stora Sutare är det skärgårdsmarer som gäller. I sjöarna i Stockholm är det jättesvårt att komma upp 3 kilosfiskar.
      Trehörningen i Stuvsta/Huddinge..där finns de fin ruda och sutare

Kommentera

Ursprungligen postat av the_unknown
        Trehörningen i Stuvsta/Huddinge..där finns de fin ruda och sutare
        Där är det ju så mycket sarv, mört och kräftor att man inte ens hinner få i betet innan det är borta.

Kommentera

Om du har planerat att lägga tid på att fånga lite större ruda/sutare skulle jag satsa på 3an... chans på större finns om du bara orkar fiska.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
          29 svar
          4 951 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37