Tänkte försöka lura första sutaren imorgon kväll (Lördag) =). Jag har lite räkor liggandes i frysen som jag undrar om sutaren är hungrig på? (Finns även abborre i området så man kan ju hoppas på några sådana om inte annat.)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sutare på räka?
Collapse
X
-
...har fått sutare på räka vid ålmetet, går säkert utmärkt..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Ursprungligen postat av Jan O...har fått sutare på räka vid ålmetet, går säkert utmärkt...
Prova absolut en räkstjärt kombinerat med ett par majskorn vid sutarmetet. Eftersom jag även är sutarproffs så vet jag att det fungerar...
Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Bra att du styrde upp denna tråd...Ursprungligen postat av BBRFProva absolut en räkstjärt kombinerat med ett par majskorn vid sutarmetet. Eftersom jag även är sutarproffs så vet jag att det fungerar...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Jag som har kört med majskorn och räkstjärt!Ursprungligen postat av BBRFProva absolut en räkstjärt kombinerat med ett par majskorn vid sutarmetet. Eftersom jag även är sutarproffs så vet jag att det fungerar...
Inte underligt att man har gått bom i år då!! Fel ordning, ju.........
Tack du store...
!!!!!
Kommentera
-
...kan säkert vara olika i olika vatten, bara för det fick jag in en rapport om räk fångad sutare idag. http://www.brofiske.net/"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Kan väl vara olika där med. Precis som gös o gädda gillar olika beten i olika vatten.Ursprungligen postat av MikaelHar försökt flera gånger med olika kombinationer av räka, mask, majs och maggot. De flesta fungerar men så fort jag blandar in en räka så nappar det inte. Konstigt men så fungerar det i "mitt" vatten...
Kör vanlig Majs så länge det fungerar. Sen kan du prova med smaksatt majs. Kolla på www.metesidan.se efter tips.!!!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
48 772 visningar