Ursprungligen postat av Kimbow
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karpfiskare kolla hit!
Collapse
X
-
Jag vet inte om du bara är dryg eller vad du menar, men det blir nog bra..Ursprungligen postat av FlodebananJa jo visst är det så. Med det är lättre att få en fin gädda i tex "plaskedammen än i badkaret..Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Vad han menar är nog att man inte kan åka och plocka stor fisk i ett känt vatten, utan att göra rätt. Självklart ökar oddsen för att nypa en stor fisk i ett vatten om det finns gott om stor fisk där. Men oddsen sjunker ju igen om man inte gör rätt när man väl är där, eller om man är där vid fel tillfälle. Självklart kan man ha flyt när man fiskar, och det är ju också en del av fisket. Men när en och samma person har flyt om och om igen är det snarare så att denne faktiskt gör rätt.Ursprungligen postat av KimbowJag vet inte om du bara är dryg eller vad du menar, men det blir nog bra..
Kontentan av mitt ruggigt osammanhängande och vaga inlägg:
Åker man till ett erkänt bra vatten och gör rätt, så har man god chans att få stor fisk. Åker man till ett mindre känt vatten och gör rätt, har man större chans att få stor fisk, än om man åker till ett erkänt bra vatten och gör fel... (Ursäkta de långa formuleringarna)Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
-
Fan SharperCarper de är bara det att jag är så grymt sugen på att ta en karp! Så jag vill gärna lära mig av dom bästa. Kanske lite väl desperat så det blir vell inte alltid det bästa utav min inlägg här nu när jag ser tillbaks
Är oerhört tacksam för dom tips jag fått!
Skitfiske
Kommentera
-
Bänd on
Ut och fiska,du lär dig mycket mycket mer vid sjön är du någonsin gör framför datorn även om det finns allt för många internetfiskare här....Så ut och fiska för fan här bänder du ingen karp!"För att samvaron med andra skall vara uthärdlig så krävs artighet.För att den skall bli angenäm så krävs dessutom alkohol"
Kommentera
-
Haha nej det är klart.. Rycker som fan i fiskefingrarna, men åker inte förräns fredag kväll eller lördag morgon. Har skola, hockeyträningar och inget körkort :P Så sitta här är ju det roligaste man kan hitta på under tidenUrsprungligen postat av RickiUt och fiska,du lär dig mycket mycket mer vid sjön är du någonsin gör framför datorn även om det finns allt för många internetfiskare här....Så ut och fiska för fan här bänder du ingen karp!

Kommentera
-
Är det nån av er som vet om karpar vakar, var vid en sjö där det antagligen bara ska finnas sutare, karp, abborre å liknande, knappt några gäddor alltså, och det vakade hela tiden, riktigt stora var dom också men aldrig hunnit med att se vad det är för fisk?!
Kommentera
-
För det första, bara för att man tagit ett gäng stora fiskar är det inget bevis på att man är en säker fiskare.... Kan vara så att man bedrivit sitt fiske i vatten med stor fisk.
Ska du fiska karp för första gången är mitt tips fiska väldigt enkelt, ytfiske med bröd kan många gånger utklassa alla boilies osv. som finns på marknaden, ska du fiska botten så mäska upp några ställen som du tycker ser bra ut. Använd vanlig burkmajs eller fodermajs.
Fiska ett spö och smyg mellan platserna du mäskat upp, du märker rätt snart om du fått in några hungriga karpar. Flötmete är ett smidigt sätt som man tyst och enkelt lägger ut.
Lycka till!/HenrikSenast ändrad av Andersson1; 2006-08-29, 11:50.
Kommentera
-
Vad jag vet så gick det utmärkt att bottenmeta även nattetid utan larm "förr i tiden".
Så vill du inte köpa larm för att göra ett provfiske, som jag har fått för mig att det är frågan om, så finn det andra knep. Kolla in lite gamla böcker och leta efter tips om ålfiske. Dom använde bla ett mynt och ett plåtlock som larm!
Stort tack till Andersson som återförde tråden till fisket!!!!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 254 visningar