Mässa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mässa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mässa

Visst hade det varit roligt med EN välsorterad metemässa som samlar allt inom specimen och tävlingsmetet. Det mesta är ju samma saker typ av utrustning men med olika märken på.

Om ni har chans så tjata gärna på era meteleverantörer att dra till Nässjö. En trevlig, enkel, billig endagarsmässa: http://www.hoglandsfiskarna.se/ Bl.a skulle det vara gött om det kom flera tunga aktörer på karpmete. Men det gäller att sno på. Det är snart fulltecknat.

Det är en liten endagarsmässa med bra besökareantal. I år har jag hört att följande metefirmor kommer dit:

- Main line och Scand. Sprotfiskecenter
    - iTackle.se med bl.a Spro & Top Mix
    - Öggesjö Sportfiske
    - Metecentrum
    - Swedbait
    - Vestlis maskodling (Colmic, Trapper mfl)
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
    Visst hade det varit roligt med EN välsorterad metemässa som samlar allt inom specimen och tävlingsmetet. Det mesta är ju samma saker typ av utrustning men med olika märken på.

Om ni har chans så tjata gärna på era meteleverantörer att dra till Nässjö. En trevlig, enkel, billig endagarsmässa: http://www.hoglandsfiskarna.se/ Bl.a skulle det vara gött om det kom flera tunga aktörer på karpmete. Men det gäller att sno på. Det är snart fulltecknat.

Det är en liten endagarsmässa med bra besökareantal. I år har jag hört att följande metefirmor kommer dit:

- Main line och Scand. Sprotfiskecenter
    - iTackle.se med bl.a Spro & Top Mix
    - Öggesjö Sportfiske
    - Metecentrum
    - Swedbait
    - Vestlis maskodling (Colmic, Trapper mfl)

När var och huR?
    sigpic

Kommentera

Jag tror att de arrangerar den sista helgen i mars, som de gjorde förra året.

Ps! Notera att de jag skrev upp ovanstående var de jag indirekt har hört skall vara med och ställa ut. Alla utom Vestlis och Main Line var med förra året. Vi får väl besked snart.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Jag tror att de arrangerar den sista helgen i mars, som de gjorde förra året.

Ps! Notera att de jag skrev upp ovanstående var de jag indirekt har hört skall vara med och ställa ut. Alla utom Vestlis och Main Line var med förra året. Vi får väl besked snart.
        Varför skall ni som fiskar lägga mässorna under den absolute hetaste perioden på året då man verkligen vill ta tillvara på varenda timme, varför kan inte en metemässa infinna sig i typ Jan-Feb när det är ofiskbart?
        sigpic

Kommentera

Ni? Jag arrangerar inte.... ställer bara ut. Och jag ser gärna fler kollegor på plats. Visst, det blir mer konkurrens men man kan inte bara se om sitt eget hus. Jag vill att metet skall utvecklas.

Ps! Jag håller med om att en metemässa kalendermässigt kan arrangeras tidigare. Det här har historiskt inte varit någon metemässa. Det är bara min önskan att det går åt det hållet :=) Och det har det gjort de senaste åren. Trenden verkar förstärkas till i år. Tar metet över mer och mer kommer säkert arrangörerna lyssna till utställarnas önskemål. De är väldigt lyhörda. Men det finns problem med för tidiga mässor. Det är inte alltid som leverantörerna kan leverera sina nya produkter förrän i mars. Och det är ju ingen idé att ha en mässa med tomma hyllor.
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

Men eftersom det är "ni" utställare som har makten, kommer det inga så blir det ingen mässa, borde ni kunna påverka en del, och t.ex. Vimmerby arrangeras ju av sportfiskare som borde vara ute och fiska ist

Precis, men samma sak där, det borde väl gå att få fram lite prylar en månad eller två tidigare, blir det så att dom annars tappar en massa försäljning så skaru nog se att det snart inte är några prob att ha prylarna klara i dec. om det så vore

Ni? Jag arrangerar inte.... ställer bara ut. Och jag ser gärna fler kollegor på plats. Visst, det blir mer konkurrens men man kan inte bara se om sitt eget hus. Jag vill att metet skall utvecklas.

Ps! Jag håller med om att en metemässa kalendermässigt kan arrangeras tidigare. Det här har historiskt inte varit någon metemässa. Det är bara min önskan att det går åt det hållet :=) Och det har det gjort de senaste åren. Trenden verkar förstärkas till i år. Tar metet över mer och mer kommer säkert arrangörerna lyssna till utställarnas önskemål. De är väldigt lyhörda. Men det finns problem med för tidiga mässor. Det är inte alltid som leverantörerna kan leverera sina nya produkter förrän i mars. Och det är ju ingen idé att ha en mässa med tomma hyllor.
            sigpic

Kommentera

Den svenska marknaden är för liten i sammanhanget för att kunna påverka stora företag på kontinenten och i U.K. . . Men vem hade inte önskat en mässa i februari.
              sigpic

Kommentera

Precis. Jag brukar börja tjata om kataloger, nyheter etc i slutet av oktober. Har jag tur får jag prislistorna i slutet av januari och katalogen i mars. Så är det.

Visst kan de som ställer ut påverka om alla vill samma sak.... och jag skulle vilja ligga i febuari men vet att jag inte kommer få hem alla saker tills dess... så då får man ta en dag i mars.

Fredrik & Palle, har ni hört något mera om planerna för Vimmerbymäsan? Stefan?
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                656 svar
                49 506 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg efc__
                av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                17 svar
                1 821 visningar