Jag får väl säga tvärtom då. Har hört flera samsondigital som strulat pga fukt. Har själv en Foxvåg som funkar klockrent. Enda tråkiga med Foxvågen är att den drar lite mer batteri då det inte finns någon på/av-knapp. Kolla också storfiskregistrets vågtest. Foxvågen är outstanding.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Samson eller Fox vågen??
Collapse
X
-
Har själv en elektorsamson sedan några år vilken jag är nöjd med. Tror dock att foxvågen fick bäst betyg i ett test som någon fisketidning gjorde förra året.Ursprungligen postat av Erik_10 Visa inläggTjena!
Jag ska köpa en ny våg nu och har funderat på Electro samson eller Fox våg men kan inte bestämma mig vilken jag ska ta. Jag har hört att Fox vågen suger mycket batterier men vet ej om det stämmer:/?
Vilken våg skulle ni ha valt? (kom gärna med nya förslag)
Tacksam för svar.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Tack för alla svar har fått lite att tänka på i alla fall
Om man kollar på fox vågens handtag och displayen så måste man ju hålla vågen ganska högt upp för att se vad det står för vikt om ni fattar vad jag menar, gör inte det att man får mycket sämre styrka och ligger det då en gädda på 10 kg + exempelvis så måste man väl darra en del och det måste väl påverka vikten eller har jag fel?
Kommentera
-
Så är det. Ska Du väga större fisk så blir det svårt att få en exakt vikt utan Du får göra en uppskattning. Vill Du ha exakt vikt så måste Du hänga upp vågen i någon ställning.Ursprungligen postat av Erik_10 Visa inläggTack för alla svar har fått lite att tänka på i alla fall
Om man kollar på fox vågens handtag och displayen så måste man ju hålla vågen ganska högt upp för att se vad det står för vikt om ni fattar vad jag menar, gör inte det att man får mycket sämre styrka och ligger det då en gädda på 10 kg + exempelvis så måste man väl darra en del och det måste väl påverka vikten eller har jag fel?Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Mmm anade nästan det. Tack så mycketUrsprungligen postat av BBRF Visa inläggSå är det. Ska Du väga större fisk så blir det svårt att få en exakt vikt utan Du får göra en uppskattning. Vill Du ha exakt vikt så måste Du hänga upp vågen i någon ställning.
Kommentera
-
Jag vet inte hur Fox vågen är men har haft men elektrosamson i över 4 år nu tror jag, kontroll väger den varje säsong och har alltid visat korrekt.
Har även testat att väga samma objekt på 4 st olika och alla visat samma vikt.
Har heller aldrig haft några problem med den i kyla eller blött väder..
Och bara bytt batterie 2 eller 3 ggr. Men är ju en digitalvåg så ha alltid ett reserv batterie.
Mvh Mange
Kommentera
-
Jag har en Elektro Samson till 25 kg. Funkar klockrent även om det spöregnat på den. Har haft min i 2 år och inte behövt byta batteri än. Helnöjd! Det var den som vann testet i FFA för nåt år sen, visade exakt samma som postens krönta våg i alla kontrollvägningar. Den är också godkänd för registrering av nytt svenskt rekord. Det är bara några digitala vågar som är det och Elektro Samson är en av dom. KÖP!
Kommentera
-
Våg
Slipper gå till Barnavårdscentralen nu när jag har min Elecktrosamson 25kg`s. Den är grym. 1000kr av Dansken. Annars är det ju bara att läsa på www.carp.com. Sök... Många hatar FOX vågen... Fast de flesta där borta verkar digga Reuben.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 140 visningar