Den glidande kroken kommer bara böjja och slita i betet när du kastar ut......funkar bra vid ismete men inte när su skall kasta med tacklet
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddmetetafs
Collapse
X
-
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
-
Vet inte om du såg min fråga, så jag tar den igen.Originally posted by Push-Up
Den glidande kroken kommer bara böjja och slita i betet när du kastar ut......funkar bra vid ismete men inte när su skall kasta med tacklet
Blir det bättre ifall du tvinnar om bränner som du tidigare beskrivit och efter det drar på ett eller två wirelås och kniper ihop?Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Bättre eller inte, tja kasnke, det kan ju inte glida i låste i alla fall och funka som en säkring ifall låset inte nypts fast riktigt rätt. Låter lite som overkill, fast man kan aldrig va för säker :?
tvinnar du och bräner och sedan tvinnar lite till när plasten fortfarande é mjuk så får du en så stark fog att wirelås inte behövs, verkar osäkert men det blir starkare än man tror!
Din citering av mig i ditt inlägg hajjar jag inte riktigt!?!, men skall du kasta med betet så kan inte den första kroken vara löpande, den måste vara fast om du vill ha en fisk som skall leva!Senast ändrad av Push-Up; 2003-09-08, 21:13.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Jo, när det är ett gäng som helt plötsligt börjat med något (det går mycket snack om det på fiskesnack då också) ..Originally posted by cico
Be Bergman åka in till Berras imorrn med dv-kamera så kan Henke säkert tvinna ihop en tafs på 2 röda samt beskriva likt det som gjordes i gäddfilmen med Andénarna. Känns som det är en ny tråd om tafsar varje dag nu.
//K
Speciellt i samband med sutarfilmen och nu den kommande gäddmetefilmen.
Jag hade fortfarande lite funderingar när jag läste tidigare trådar, har även sökt på nätet.
Jag brukar alltid försöka ta reda på egen hand (om jag inte är trött eller dyl) innan jag frågar här.
Push-Up: Citeringen var bara ett misstag.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Cico, sluta tafsa....... det är mkt tafsande nu
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
hehe, det är lättare att klanka ner än att hjälpa. Skämtåsido, visst har det varit många tafstrådar? Förstår inte varför en informationsfilm skulle vara fel om det nu ändå sätts ihop en gäddmetefilm.Originally posted by Push-Up
Cico, sluta tafsa....... det är mkt tafsande nu
edit; Info i gäddmetefilmen ska det va...
//KBJ@
Kommentera
-
Det lämpar sig mkt bra för gäddfilmen, kollad epå en ålmetefilm från England här om sistens, halva filmen minst var ämnad å strategier innan fiske, såsom, tafsar, tackel osv. lite segt men ack så värdefullt!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Vad heter filmen?Originally posted by Push-Up
Det lämpar sig mkt bra för gäddfilmen, kollad epå en ålmetefilm från England här om sistens, halva filmen minst var ämnad å strategier innan fiske, såsom, tafsar, tackel osv. lite segt men ack så värdefullt!Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Det är två filmer;
"Eel fishing in lakes"
"Eel fishing in lrivers and canals"Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 377 visningar