Rätt mängd bly till Drennan piker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rätt mängd bly till Drennan piker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rätt mängd bly till Drennan piker

Hej, har bullat upp med ett gäng Drennan Piker i olika storlekar inför höstens gäddmete och nu undrar jag vilken mängd bly som behövs för de olika modellerna för att införskaffa kulbly i lagom size.

Jag vet att "det bara är att testa" men jag har inte möjligheten och vill inte köpa på mig en massa bly i onödan. Gillar glidande kulbly närmast flötet som (med gummikula i mellan och även ovanför mot flötet) landar på ett fast bly innan beteslåset där jag sätter pblyå kroktafs med lekande längst upp (kör en sådan variant för att enkelt kunna byta kroktackel, funderar också på en snabb lösning för att kunna skifta flöte (har sådana där små glidande beteslås till drennan flöten för snabbyte) för att anpassa till olika storlek på betesfiskar.

stopper - flöte (i glidande flöteslås) - gummikula - kulbly - gummikula - blyhagel - beteslås i ändan.
    Min blogg

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
    Hej, har bullat upp med ett gäng Drennan Piker i olika storlekar inför höstens gäddmete och nu undrar jag vilken mängd bly som behövs för de olika modellerna för att införskaffa kulbly i lagom size.

Jag vet att "det bara är att testa" men jag har inte möjligheten och vill inte köpa på mig en massa bly i onödan. Gillar glidande kulbly närmast flötet som (med gummikula i mellan och även ovanför mot flötet) landar på ett fast bly innan beteslåset där jag sätter pblyå kroktafs med lekande längst upp (kör en sådan variant för att enkelt kunna byta kroktackel, funderar också på en snabb lösning för att kunna skifta flöte (har sådana där små glidande beteslås till drennan flöten för snabbyte) för att anpassa till olika storlek på betesfiskar.

stopper - flöte (i glidande flöteslås) - gummikula - kulbly - gummikula - blyhagel - beteslås i ändan.
    Bärigheten står tryckt på flötet i form av gram. dvs 20g = 20 gram bly, 28 g = 28 gram bly
    www.hellfish.se

Kommentera

Ok. Så 40 grams flötet med en lite större mört i andra ändan blir lagom med 40 gram bly? Jag vet att bärigheten står på men det jag undrar är ifall 40 gram bly är "lagom" på 40 grams modellen så att säga..
      Min blogg

Kommentera

Beror givetvis lite på sizen på betesfisk men runt det angivna, annars kan betesfisken ha en tendens att simma runt i ytan
        På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
        29 svar
        4 951 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76