Pro logic TI-carp och classic carp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro logic TI-carp och classic carp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pro logic TI-carp och classic carp

Hallå jag har fått ett erbjudande att köpa Prologic TI-carp och Prologic Classic carp. Spöna är nya fast modellen har några år på nacken, så därav hittar jag inga recensioner på nätet, kanske någon här på forumet har något att säga om spöna?

det är 2.5lb och 2.75lb på spöna.

Endast hört diverse rykten. Exempelvis om att någon köpte 3 st classic 2,75 men redan efter första turen hade ett av spöna gått av. Han lämnade tydligen tillbaka alla tre.. Dock är de ganska sköna, lite halvmjuka vilket jag föredrar. (Har endast känt på dem)
    Jag är osäker men jag har hört att Ronthompson och Prologics spön ska vara väldigt lika med likartade klingor osv. Jag är inte säker på detta men Ronthompsons spön är ju inget att klaga över, jag har själv RT 3lb för karp

Sportfiskecenter( nuvarande AT Outdoor) i Kalmar sålde både classic och tournament för några år sedan. Ring dem, Johan där inne borde kunna ge dig vettig info om spöna.
    ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Jag har tre stycken Prologic classic 2.75, lite mjuka som Tobias säger, men kastar bra och har resurser som man inte anar. Att de är mjuka är bra, enligt mig, i drillningen så det gör mig inget. Ron Thompson har jag också två stycken och klingorna är riktigt lika i aktion. Ett ok köp. Jag fiskar gädda och karp med mina och har inga jättekrav på lååånga kast och då funkar de. Sen att jag fick tre stycken för en tusenlapp gör ju inte saken sämre, hehe...
      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
      113 svar
      18 531 visningar
      0 gillar