köpa mört - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köpa mört

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• köpa mört

hej undrar ifall någon vet om det finns någon fiskeaffär i sthlm som börjat sälja mört? om inte finns det någon i sthlms området som har mörtstuga och mycket mört över att sälja?
    Tube for life

jag har en 2 kubiks balja i pannrummet som de får plats me mkt fisk i som jag ska börjam e att sätta i om några dagar. jag ska nog överföra från min damm till den stora plastbehållaren men jag har inte funderat på att börja sälja. ska försöka dra upp mkt betesfisk innan vintern nu.
    //Me

Kommentera

okej men kan du fixa till nästa helg? eller näst nästa?
      Tube for life

Kommentera

jag har blandat löjja mört braxen och björkna. de e kanske ett 50tal i dammen plus en 4 hg borre. ja du kan få "köpa" ifall du vill hehe.
        //Me

Kommentera

Är det inte ganska varmt i ditt pannrum? Jag skulle i så fall inte ha mörten där. Kallare vatten ökar livslängd, minskar metabolism och risk för sjukdomar.

Dessutom får de en smärre chock om utsätter dem för snabba temperaturskillnader, typ från pannrum till isfisket.

/Martin

Kommentera

Låter som ett ganska varmt ställe at ha betesfisk på Men en stor balja och dra upp fisk redan nu låter ju som en smart idé men misstänker att dom inte lär hålla sig levande där hela vintern
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
              Låter som ett ganska varmt ställe at ha betesfisk på Men en stor balja och dra upp fisk redan nu låter ju som en smart idé men misstänker att dom inte lär hålla sig levande där hela vintern
              Varför inte klara vintern ? Har en mörtsäljare som har haft sina mörtar från förra hösten tills nu, bara att mata lite lätt och hålla vattnet bra. Har förresten haft ett 10tal mörtar i min kylbag i garaget i typ 2mån nu

Kommentera

Ok med det förutsätter väl ändå en ganska sval minjö samt en bra syrepump. Men hur ska man hålla vattnet rent? byta ofta ??
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Borde väl funka med nån större akvariepump/renare, för mörtar har ju en tendens att grisa ner vattnet ganksa kraftigt.

Kommentera

Jo idéal borde vara en balja på kanske 200l eller nått sånt! En syre pump + en renare som går dygnet runt Drar ju inte direkt några mängder ström.. Och syrepump samt renare borde mn ju kunna hitta lite var stanns på djuraffärer eller liknande Intressant helt klart orkar inte hålla på med mörtstugor och det

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 487 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-  
                    Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59