Rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rullar

någon som kan förklara varför alla kör med haspelrullar till mete?ska köpa mina 2 första spön och rullar för gäddmete och har några fina multi rullar som ligger så nu skulle jag vilja veta om man ska använda dom eller om man ska köpa 2st feta haspelrullar med baitrunner funktion??

Borde nog gå med multi till gäddmetet och betesfisken väger lite grann för det är svårare att kasta lätta beten med multi men borde nog funkar!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Klart det går med multi men du kanske får försöka svinga ut betet med mindre snärt. Risken är annars att spolen inte hunnit snurra färdigt av startskjutsen och du får en trasslig linresning när betet landar. Jag har använt min Ambassadeur och det vanliga kastspöet till gäddmete men där var spöet för vekt för att orka lägga ut mörten bra. Tog jag i extra mycket för att komma långt föll mört och krok i olika delar av sjön
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Som BeBest skrev, det är svårt att få betet att hänga kvar när man kastar med multi.
        Annars fungerar den mkt bra, man kan ju använda skruven för att ställa motståndet på spolen nästan som på en "baitrunner".

Se bara till att ha gått om svängrum så funkar multin prima

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
        113 svar
        18 486 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg -martin-