Karphåvar som inte tål kyla ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karphåvar som inte tål kyla !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karphåvar som inte tål kyla !

Vill bara lufta mig lite ... den dagen när jag fick mitt PB på Gädda så använde vi ju en karphåv till att landa de stora firrarna. Men ... när vi landade en 4kg´s gädda gav fästet/klykan som håller själva nätet vika !!! Plasten verkar inte hålla för kyla för fem öre ... tänk om det hade hänt när jag fick min 12:a då hade jag inte varit nådig. Veckan innan så släppte limmet på min egen karphåv både vid själva fästet/klykan samt vid ena vinkeln i håvnätet. Ska det verkligen vara så ? Ska dom inte tåla lite kyla ?

Man blir ju lite skeptisk till kvalitén i svenskt klimat. Nu snackar vi ändå fina håvar som kostar en slant. Vi har upplevt problemet med två olika märken och två olika håvskaft ... grrr !
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Ursprungligen postat av Ari
    Vad kan man begära, dem är ju "made in England" och där är ju +5 grader "bloody cold" Här har du en håv som tål kyla!
    Bytt nätet själv?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
      Japp, krängde på nätet från min gamla karphåv, på största cummings håven. Karphåvar är för sladdriga för att håva fisk från drivande båt i strömmande vatten. Kom på det när jag skulle håva min 12:a tidigare i år
      Mjo, såg att det var en Cummings, men hade aldrig sett nätet tidigare. Orginalnätet är ju bedrövliga om man vill praktisera C&R. Ser riktigt gött ut.
      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
      12 svar
      625 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
      9 svar
      471 visningar