Förslag på bra lina? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på bra lina?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av richtermo
    Kanske lite offtopic men:

Vilka linor finns i brun färg ??? Jag vet att jag har sett dom vid några tillfällen men kommer inte ihåg vilket fabrikat det var !?

MVH // Anders
    Sen har du fox camo som är camouflerad 8) Jäkligt stark lina faktiskt. kör den på mina baitrunners. Vet dock inte hur tunna dom finns.

Kommentera

En uppdatering på detta. Fox camo är inte till belåtenhet. Den har brutalt linminne.

Kommentera

Förstår inte varför det skulle vara sämre med flätlina vid flötmete. Dessutom är det rätt så skönt att ha flätlina om en stor karp nappar.

Kommentera

Ska pröva Trilene Carp nästa sässong Om jag inte byter redan nu till hösten,

Kommentera

Det finns några bra billiga matchlinor som är sk "självsjunkande". Nästan alla är mörka. Men det är inte alltid man vill sänka lina så att det inte blir onödiga linbågar som kan vara jobbiga att ploka upp i mothugget.

Jag körde i min ungdoms dagar med Maxima. En bra med allt för dyr lina eftersom jag ofta vill byta lina. Har också kört med Trabucco Aqualine tidigare. Helt okey men nu är det Lazer match på 300metersspolar som gäller. Se mera på www.filstar.com. Går att köpa i välsorterade butiker. Saluförs av www.iTackle.se i Sverige.

Braid är bra i snags med svårare att meta med. Trasslar lättare. Så fiskar man sutare nära näckor så kan fördelarna överväga nackdelarna. Men bra braid är dyra. Power X eller JVS är två riktigt bra braids.
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
            12 svar
            639 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
            9 svar
            492 visningar