Lattevisp Vs boilieborr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lattevisp Vs boilieborr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lattevisp Vs boilieborr

Det slog mig när jag satt och borrade pellets med en liten besvärlig boilieborr att man skulle kanske ha gjort en motordriven.

Ikea har lattevispar för 15 kronor där en enkel liten plasthylsa håller ihop vispdelen med motoraxeln. Det är busenkelt att rycka bort vispen och trycka dit en liten borr istället. (Ja jag vet att det heter "ett litet borr" men det struntar jag i)

Voila!! en motorboilieborr. Inget måste i fiskeväskan direkt men absolut en kul pryl.
    www.brofiske.net

Ursprungligen postat av Plizken Visa inlägg
    Det slog mig när jag satt och borrade pellets med en liten besvärlig boilieborr att man skulle kanske ha gjort en motordriven.

Ikea har lattevispar för 15 kronor där en enkel liten plasthylsa håller ihop vispdelen med motoraxeln. Det är busenkelt att rycka bort vispen och trycka dit en liten borr istället. (Ja jag vet att det heter "ett litet borr" men det struntar jag i)

Voila!! en motorboilieborr. Inget måste i fiskeväskan direkt men absolut en kul pryl.
    Du bara måste göra en och visa upp

Kommentera

Japp. ska det.
      www.brofiske.net

Kommentera

Själv har jag faktiskt aldrig använt en drill innan. Men jag kan tänka mig att de är effektiva på tex nötter osv.

Kommentera

Fan vad tufft. Inte för att jag behöver en boilieborr men jag ska göra en ändå

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
            Själv har jag faktiskt aldrig använt en drill innan. Men jag kan tänka mig att de är effektiva på tex nötter osv.
            Pellets och hundgodis kan också vara riktigt tjuriga ibland och då är det inte helt dumt med en borr.
            www.brofiske.net

Kommentera

Ursprungligen postat av Plizken Visa inlägg
              Pellets och hundgodis kan också vara riktigt tjuriga ibland och då är det inte helt dumt med en borr.

Kan jag tänka mig! Har inte använt något av det än

Kommentera

Nu brukar jag inte vispa vuxenvälling särskilt ofta, men det känns som om motorn är för klen på dessa vispar. Högt varvtal, men dåligt vridmoment.

Kommentera

Ursprungligen postat av ob Visa inlägg
                  Nu brukar jag inte vispa vuxenvälling särskilt ofta, men det känns som om motorn är för klen på dessa vispar. Högt varvtal, men dåligt vridmoment.
                  Beror nog lite på vilken man har. Jag köpte en piss-billig på ÖB en gång och den funkar inte överhuvudtaget. Men hittar man en som är stark så

Annars får mabn bygga om en stavmixer med batteri

Kommentera

Är väl bara att ta den elborr man har hemma? Om man nu ska borra krokbeten i förväg.
                    Annars brukar jag handborra några krokbeten medan jag fiskar, man har ju lite tid över liksom...
                    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                    3 svar
                    204 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av efc__, 2026-07-13, 21:51
                    7 svar
                    232 visningar
                    1 gilla