är det bara jag... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

är det bara jag...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• är det bara jag...

som har ett helvete med quivertips? jag har en hel drös med quiverspön och varje år lyckas jag smälla av en 2-3 toppar
    det är väl iofs helt ok och nåt man får räkna med när man kör flätlina. men, vad som är ytterst irriterande är svårigheten att få tag i ersättningstoppar (Drennan undantaget). det kan inte bara vara jag... och återförsäljare/levernatörer/butiker borde rimligtvis vara införstådda med problemet. oftast går det bra, men har du ett spö som gått ut ur produktion så blir det genast värre.
    sandpappra är inget skoj heller :p

Liten efterfrågan = litet utbud

Tyvärr, Sverige är ett litet land... frågan är hur många som har ett quiverspö (jag har och bör nog byta en topp om ett tag) och om butiken kan tjäna nåt på att ha quivertips liggande i åratal (i vissa butiker). Borde väl gå att beställa genom butiken dock -tycker man.

Hade ju varit bäst att alla tillverkare kunde enas om en standarddimension så det går att hitta rätt ersättningstopp lätt... det händer bara i den bästa av världar.

I Polen t ex kan man hitta hur mycket toppar som helst till ett vettigt pris.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Larsch Visa inlägg
      som har ett helvete med quivertips? jag har en hel drös med quiverspön och varje år lyckas jag smälla av en 2-3 toppar
      det är väl iofs helt ok och nåt man får räkna med när man kör flätlina. men, vad som är ytterst irriterande är svårigheten att få tag i ersättningstoppar (Drennan undantaget). det kan inte bara vara jag... och återförsäljare/levernatörer/butiker borde rimligtvis vara införstådda med problemet. oftast går det bra, men har du ett spö som gått ut ur produktion så blir det genast värre.
      sandpappra är inget skoj heller :p
      Kasst kanske, men det finns ju andra saker som det är ännu sämre utbud på. Tycker det är rätt OK. Har fått tag på tips alla ggr jag försökt, dock lite krångel, men det har ju funkat iaf. Svendsen har inga prob med att skicka utbytestipps, dock kan grafit vara svårt att få tag på. Normark har också utbytestippar och så även Darts. Annars går det ju att lösa med lite spölack.

Avbrutna toppar blir perfekta "converters" till gängad öggla så man enkelt kan få dit S-tips.
      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
      12 svar
      595 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
      9 svar
      463 visningar