Technium FA eller Super GT FA ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Technium FA eller Super GT FA ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Technium FA eller Super GT FA ?

Om det är någon som testat dessa, äger någon av dessa osv.

Hur är dom? Jag funderar på att köpa en av dessa modellerna i rätt små storlekar till feeder/matchmete.

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Hur är dom? Jag funderar på att köpa en av dessa modellerna i rätt små storlekar till feeder/matchmete.
    Vad gäller Super GT har jag bara testat den bakbromsade varianten, inget att klaga på.. Technium FA är en riktigt bra haspel som jag har fiskat hårt med i några år, aldrig några problem med den heller.

Kommentera

Kör super gt-ra 2500 (bakbroms) för match och feederfiske och har inget alls att klaga på, fin linuppläggning och skön gång. Skulle jag köpa nytt idag skulle jag dock kolla på en Stradic GTM-RB då den har högra utväxling ( =mer lina per varv ), tycker 2500-storleken ger fin balans på lätta match och feederspön men skulle gärna ha in mer lina per varv

// Mats

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Båda är fina. Vill du ha riktigt bra rullar till vettigt pris: kolla in Spro Blue Arc. Den enda rullen, som jag känt på, utöver Daiwa, som kan mäta sig med de finare Shimanomodellerna. Jag har bara kört Shimano hittills men nu blir det några Spro för det normaltunga fisket.
        Mete framför allt!
        www.Metetorget.com

Kommentera

Jag har testat Super GT FA 4000 och det var en grym haspel må jag säga. Grym linuppläggning och en smooth gång.
          Fish On!

Kommentera

Har en Technium FA till just det fisket du hade tänkt ha den till. Har den i 2500 storleken. Verkara vara en riktigt schyst rulle, inte hunit utsätta den för några större prövningar än dock.

Kommentera

Om det inte måste vara frambroms kan ett prisvärt alternativ vara Shimano Super GT-RB eller GTM-RB som finns i 2500 och 4000 för under lusentappen. Stradic GT/GTM finns också men den kostar ett par hundra mer.

Kommentera

Det är endast rullarna i rubriken som är aktella denna gången. Så det är bara dom jag undrar över. Tack ändå

Tack de som sagt vad dom tycker om dom. Det verkar på er som att båda rullarna är bra. Fortsätt gärna att skriva om ni har något tips ang. vilken av dom jag ska välja.

Imorgon beslutar jag vilken jag ska beställa.

Kommentera

SG är det från http://www.fiskebutiken.nu/? där har du Super GT FA för 800kr oavsett storlek under REA i webshopen.
                  Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Henk Visa inlägg
                    SG är det från http://www.fiskebutiken.nu/? där har du Super GT FA för 800kr oavsett storlek under REA i webshopen.
                    Nix inte därifrån. Jobbar i egen butik.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    642 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    496 visningar