Är fet sugen på att köpa en Bombard AX 5001, 310 cm lång (men bred), 41 kg, last 400 kg. Gummibåten har plastköl som en RIB och nypris är 22.000 SEK, ger själv ca 15.000 SEK för en ny. Den skall vara stabil nog att tot 3 vuxna tom kan sitta på ena sidans ponton utan att båten kantrar! Båten fraktas till närhet av fiskevatten på en vanlig EU-trailer, en enkel kärra monteras och man drar båten ner till plurret där det normalt inte går att komma till med bil och större båt. Har länge funderat på att köpa något flexibelt, men allt har känts som skit. Du står lätt 2 man och fiskar från den pga bredden och stabiliteten.
Erfarenheter från fiske med gummibåt i åar (abborremete med löja främst) mottages tacksamt. Vill inte ha kommentarer typ; köp en helt uppblåsbar och lägg i bagaget på bilen, hatar att krabba när man väl är vid fiskeplatsen. Inte heller kommentarer om takbåt accepteras, vägrar repa min bil. Är jag helt snett ute, säg dock till please!
/MT
Erfarenheter från fiske med gummibåt i åar (abborremete med löja främst) mottages tacksamt. Vill inte ha kommentarer typ; köp en helt uppblåsbar och lägg i bagaget på bilen, hatar att krabba när man väl är vid fiskeplatsen. Inte heller kommentarer om takbåt accepteras, vägrar repa min bil. Är jag helt snett ute, säg dock till please!
/MT
Kommentera