x-line - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

x-line

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• x-line

tänkte köra x-line till karpen detta året och har tänkte köra med 0,31/15lb har kört med fox soft steel 0.34/12lb innan

och nu tänkte jag bara fråga vad ni tycker om valet av lina och diameter..?????
    www.solskensmetarna.se

tror det blir bra
    Team öggesjös fiske / topmix

www.solskensmetarna.se

www.svenskakarpklubben.com

Kommentera

Är där riktigt mycket sten, eller andra saker at gå fast i hade jag nog funderat på grövre. Floucarbon är inte lika starkt som vanlig nylon vad jag känner till, men x-line kommer vara perfa till slacklinefisket.

Kommentera

Sjukt grymm lina, sjunker fort och ligger pefekt på bottnen aldelles osynlig.
        Men fiskar du i vatten med mycket sten och musselbanker bör man kanske köra med en annan lina som tåler nötning bättre.
        Fk Rutilus

Kommentera

Är det någon som fiskat med den själv och inte bara sett den i kordafilmerna? Verkar ju vara en bra lina men om den tål nötning sämmre än vanlig nylon så är ju frågan om de e värt o betala mer än dubbla precis gentemot någon annan lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
            Är där riktigt mycket sten, eller andra saker at gå fast i hade jag nog funderat på grövre. Floucarbon är inte lika starkt som vanlig nylon vad jag känner till, men x-line kommer vara perfa till slacklinefisket.
            trodde FC var starkare än vanlig mono för kollar man på tjockleken och brottstyrkan på linorna får jag den uppfattningen
            www.solskensmetarna.se

Kommentera

Skiljer ju såklart mellan olika linor och fabrikat, men vad jag känner till har floucarbon sämre förutsättningar för att bli lika stark. Kommer inte ihåg om floucarbon är sämre mot nötning heller. Det bästa man kan göra dock om man vet att det är stor risk att linan kommer nötas, är att öka tjockleken. Dragstyrkan säger inte alltid så mkt om hur bra en lina tål nötning.

Kommentera

säg till mig om du ska beställa x-line jag kan vara sugen på att köpa nån 600 eller 1000meters spole...
                http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                12 svar
                622 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                9 svar
                471 visningar