Lättare boltspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lättare boltspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

oj, såg lite konstigt ut där Jag menade givetvis att mäsket inte behöver vara så kletigt som det är runt en methodfeeder

Kommentera

Ursprungligen postat av mementomori Visa inlägg
      Jag vill kunna köra med en stor feeder, upp mot 40-50 g för bolteffekt, dessutom med mäsk i. Mycket bättre än methodfeeder. Dessutom kan man kasta det längre, eftersom än feeder har förmågan att hålla mäsket hårdare och ändå hålla mäsket mjukare. Det kräver en del av spöet, men jag har sett 1,5 Ibs spö klara av det..
      Yes, I min värld är en traditionell feeder att föredra om ser en fördel med att kast om ofta. Allt mäsket skall lösas upp. En method feeder med segare mäsk är till för "förmäskade" platser och där man har i sakerna längre.

Det kan inte vara någon problem med att kasta ut ett 40-50g feeder med mäsk med de flesta 1,5lbs spöna. Det finns gott om vanliga feederspön som klarar av det galant.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Jag har en gammal vinyl med Mementomori.... Gamla minnen.
        Ursprungligen postat av mementomori Visa inlägg
        Jag har alltför länge använt mina karpspön till fiskar som sutare, ruda och braxen vid boltmete. Jag bara undrar vilken typ av spön man annars brukar använda till detta slags fiske. Dvs med sänkesvikter upp till 40-50 g. Jag vill kunna ta i rejält med spöna med, utan att vara rädd för att knäcka det. de ska gärna inte kosta skortan heller. Tack på förhand
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
          Jag har en gammal vinyl med Mementomori.... Gamla minnen.
          Men jävligt kul att läsa. En av mina arbetskamrater har spelat i Messiah Marcolins tidiga band Mercy... ; )
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Men jävligt kul att läsa. En av mina arbetskamrater har spelat i Messiah Marcolins tidiga band Mercy... ; )
            ...kul att du gillade det... har nästan sett ABBA live också... Nä, ska inte förstöra tråden, ber om ursäkt för det.
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
            3 svar
            205 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
            Startad av efc__, 2026-07-13, 21:51
            7 svar
            237 visningar
            1 gilla