Har metat mkt gädda från både båt och land med 10 fot spön. Tänkte gå upp till 12 fotare som ju dom "stora grabbarna" kör med i alla tidningar man läser. Inser själv att ett större spö ofta = tyngre spö. Öppnade kartongen till mitt Fox Warrior Deadbait 2,75lb och första reaktionen var, oj va mkt 2 fot gör. Nästa var, oj va tungt det känns trots att det skulle vara ett smidigt spö.
Min fråga till er på forumet = är jag bara ovan och kommer att älska spöt bara jag börjar använda det!? Känns ändå som att det kommer att kännas klumpigt om man dessutom skall på med 5 - 6000 rulle, som många verkar köra med. Klart om man skall slänga ut å sen lägga i spöhållare funkar det ju, men skall man meta mera aktivt blir det nog tungt.
Min fråga till er på forumet = är jag bara ovan och kommer att älska spöt bara jag börjar använda det!? Känns ändå som att det kommer att kännas klumpigt om man dessutom skall på med 5 - 6000 rulle, som många verkar köra med. Klart om man skall slänga ut å sen lägga i spöhållare funkar det ju, men skall man meta mera aktivt blir det nog tungt.
Kommentera