Fox Warrior Deadbait 2,75lb - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fox Warrior Deadbait 2,75lb

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fox Warrior Deadbait 2,75lb

Har metat mkt gädda från både båt och land med 10 fot spön. Tänkte gå upp till 12 fotare som ju dom "stora grabbarna" kör med i alla tidningar man läser. Inser själv att ett större spö ofta = tyngre spö. Öppnade kartongen till mitt Fox Warrior Deadbait 2,75lb och första reaktionen var, oj va mkt 2 fot gör. Nästa var, oj va tungt det känns trots att det skulle vara ett smidigt spö.

Min fråga till er på forumet = är jag bara ovan och kommer att älska spöt bara jag börjar använda det!? Känns ändå som att det kommer att kännas klumpigt om man dessutom skall på med 5 - 6000 rulle, som många verkar köra med. Klart om man skall slänga ut å sen lägga i spöhållare funkar det ju, men skall man meta mera aktivt blir det nog tungt.

klart att 12 fot, fet rulle, tungt bete blir tråkigt o jobbigt att fiska aktivt med...

Kommentera

Pike-Buster: Man spinnfiskar ju inte direkt med de prylarna.

Deadbait: Jag förstår att det känns annorlunda. Förmodligen gillar du lätta spön. Det finns 12fotare som är lätta också. Har dock för mig Fox Warrior är ganska lätta? Men det var nog ej deadbaitversionen. Har bara känt på polares. Fråga runt!
      Jag gillar lite tyngre spön vid drill, tyngre och stabilare mothugg tycker jag mig få. Men det är en smaksak! Köp något du är nöjd med, ta dig till en affär och känn på några och lämna tillbaka ditt Fox deadbaitspö om du ej är nöjd

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
      12 svar
      619 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
      9 svar
      469 visningar