Hjälp med banksticks! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med banksticks!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jo, ni har nog rätt. Blir nog bättre nappindikering och stabilare med en lite längre stick.

spöfodral har jag så det behöver jag inte köpa
    .
    Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

20 cm ned i marken? Jag skulle vara glad om jag fick ned mina 10 cm där jag brukar fiska.

Låter också som ganska höga pinnar. Men det beror väl på hur mycket det blåser.
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
        Vid feederfiske gillar jag att ha en stol/box med ställbara ben av den sort där som man kan ha en "riktigt" feederarm till. Kostar en slant men i utbyte blir man grymt flexibel och slipper alla problem man har med banksticks.
        Vad använder du för sorts stol som man kan fästa en feederarm på? Väldigt sugen på att införskaffa mig detta, skulle lösa många problem som du säger.

Kommentera

Det finns en rad olika märken. Filstar, Korum mfl. Både de som har ben som man kan ha en feederarm dirket i, eller de som har en ram som man kan fästa både det ena och andra i. Personligen har jag en Top Mix box men de är inte så bra för långa pass. Det finns även fästen för ben till vanliga stolar tror jag.

Sedan gäller det att hitta en bra feederarm. Det finns en rad olika märken. Perfect match, preston, Colmic, Milo, Vega.... you name it. Det finsn både för runda (olika diametrar), fyrkantiga och de som har univesalfästen (eller i alla fall insatser som gör fästena universal).

Senast ändrad av benste; 2010-04-15, 16:17.
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

Tackar! Då jag fiskar ganska långa pass så föredrag jag stolen. Jag har ju sett Korumstolen förut men aldrig tänkt på att den har uppstickande ben som man kan fästa armar och dylikt i, ser helt perfekt ut för långa pass - blir som en hybrid mellan box och stol hehe.

Kommentera

man skulle ha den där översta stolen med feederarmen. men den kostar en mindre förmögenhet kan jag tänka mig?
              .
              Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Älskar min korumstol, skulle aldrig byta den mot nånting annat iom dess flexibilitet, nackdelen är att den är rätt tung. Feederarmen använder jag dock bara i nödfall, iom att den sitter fast i stolen överförs alla vibrationer direkt till spöt. Minst sagt varning för åksjuka på långa pass..
                Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

.... vad f-n gör du i stolen? Skämt å sido så är det väldigt skillnad på olika feederarmar. De med singelfäste och dubbelfäste (som den på bilden) är som natt och dag. Men sitter man och hoppar i stolen så hjälper förståss inte ens det

Vet inte priser på Korums saker. Filstar har en stol med fyrkantiga ben. Den går på ca 850-950kr. Sedan behöver man iofs en feeder arm.
                  Mete framför allt!
                  www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                    .... vad f-n gör du i stolen? Skämt å sido så är det väldigt skillnad på olika feederarmar. De med singelfäste och dubbelfäste (som den på bilden) är som natt och dag. Men sitter man och hoppar i stolen så hjälper förståss inte ens det

Vet inte priser på Korums saker. Filstar har en stol med fyrkantiga ben. Den går på ca 850-950kr. Sedan behöver man iofs en feeder arm.
                    Hehe nog är jag väl lite dålig på att sitta still men framförallt tror jag våra skilda upplevelser av feederarmar hänger på fiskestilen, jag fiskar nästan bara feeder i strömmande vatten som kräver hög spöföring -->> massor av svaj med feederarm, medans jag förmodar att du mest fiskar stilla/lugnflytande vatten med klassisk låg spöföring åt sidan? Fiskar jag jag med sidovinkel funkar armen utmärkt, men det funkar ju sällan i våråarna vid specimenmete utan man är begränsad till hög spöföring, och då är det inte så roligt att försöka skilja pillenappen från en ogenomtänkt rörelse av benet..
                    Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
                      Hehe nog är jag väl lite dålig på att sitta still men framförallt tror jag våra skilda upplevelser av feederarmar hänger på fiskestilen, jag fiskar nästan bara feeder i strömmande vatten som kräver hög spöföring -->> massor av svaj med feederarm, medans jag förmodar att du mest fiskar stilla/lugnflytande vatten med klassisk låg spöföring åt sidan? Fiskar jag jag med sidovinkel funkar armen utmärkt, men det funkar ju sällan i våråarna vid specimenmete utan man är begränsad till hög spöföring, och då är det inte så roligt att försöka skilja pillenappen från en ogenomtänkt rörelse av benet..
                      Nej då. Fiskar allt i alla typer av vatten. Men du har nog rätt i att det beror en hel del på fiskestilen. Använder t.ex aldrig ryggstöd. Jag fiskar max 4-5 timmarspass (tävlar mest). Det skakar troligen lite mera om om man lutar sig fram och tillbaka från ryggstödet. Men, som sagt var, en två-fästes-arm är det en ganska så stor skillnad...
                      Mete framför allt!
                      www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      194 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av jimmy85, 2026-05-10, 09:29
                      0 svar
                      82 visningar
                      0 gillar