Mäsk - Karp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mäsk - Karp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mäsk - Karp

Hej!

Tänkte mäska ganska rejält till mina framtida karppass

Att bara mäska med boilies blir väldigt dyrt så jag tänkte mestadels satsa på partiklar, men även ha i en del boilies.

Har hittat den här partikelmixen: http://www.popuptackle.com/item.php?pid=2633
    Tänkte då beställa 30 kg. Blir lite över 20 kr per kg inkl. frakt.

Någon som vet något billigare eller bättre? Eller finns det någon bättre att mäska med?

Tack på förhand

Markus

Duvmix
    Höns/kycklingfoder
    Säd - vete
    Fodermajs

Spannmål kan du säkert hitta nu på hösten hos nån bonde.Fodermajs brukar finnas på blocket till schysst peng.
    Duvmix,kyckling/hönsfoder finns på Lantmännen eller Granngården.

Tänk på att spannmål,duvmix bör blötläggas minst 24 H
    Fodermajs blöttlägges men en tid och kokas därefter.

På vintern har endel affärer med större förpackningar hampafrö,dessa brukar de sälja något billigare på våren.

Sen kan du krydda dina mäskblandningar med tex chilli,curry - låter lustigt men funkar fint.

Endel varuhus , ÖB med har blodmjöl,det kan man med tillsätta i blandningarna ,det binder det bra.

Kommentera

Ser att du bor i Ljungkile så du har inte så lång till Göteborg.Det finns en butik som heter
      Naturnära mittemot Biltema.Där kan du köpa 25 kilos säckar med Fodermajs,Hampa,Hönsfoder för ca 130kr säcken.Dom har även en hel del annat som tex partiblend,hästfoder,grisfoder ja alltmöjligt.Jag har pratat lite med dom har stället och bett dom kolla in om deras leverantörer
      kan ta hem Jordamandel,maples.troutpellets mm till bra priser och det verkar som att dom iallfall kan ta hem pellets till bra priser.

Mvh Daniel
      When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

http://www.naturnarabutik.se/ menar du denna butiken?
        På hemsidan hittar man inget om fodermajs,hampa.

Musli hästfoder borde väl med gå bra som mäskfoder?

Kommentera

Ja det stämmer det är den butiken.Allt det jag har skrivit finns där,har själv varit där och handlat.Var där senast för 2 veckor sedan.
          When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Gött! borde finnas fler sådana butiker.
            Lite synd bara jag har långt till den butiken.
            Hampan lät billigt då det annars brukar kosta närmare hundringen för 5 kg i vanlig butik till vintern.
            Senast ändrad av Karpfäst; 2010-09-01, 11:12.

Kommentera

Det låter väldigt intressant tack för tipset

Kommentera

Du får ursäkta mig men nu när du säger det så kom jag på att en 25 kilos säck hampa kostar 390 och 2 kilos säck 40 kr.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                12 svar
                611 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                9 svar
                468 visningar