trasig slangbella - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trasig slangbella

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trasig slangbella

tjenna
    jag har en stonfo slangbella där ena gummislangen har lossnat från beteskoppen.
    slangen är INTE skadad på något sätt, men halkar bara av när jag sätter tillbaka den.

Hur gör jag för att laga den?
    något slags lim?

tackar för svar
    Robin

Om den halkar skulle jag gissa på att antingen slangen på insidan är skadat på nått sätt, eller att plasten du drar slangen över har skadats på något vis. Det finns reservslang att köpa till stonfos bellor. Superlim funkar annars, men det kommer gå sönder igen efter inte så lång tid.

Kommentera

Om du istället bestämmer dig för att köpa en ny, köp en drennan match caty (förutsatt att det är stonfo mini du har nu). Catyn skjuter aningen längre än stonfos.

Kommentera

kan du inte fästa slangen med slangklämma i plast? Det har jag gjort på min bella men jag vet inte om det ser olika ut beroende på olika modeller.
        KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Stonfo har minst 15 olika modeller. Att gummit lossnar brukar bero på att "gummit" vidgat sig. Eller är för gammalt (torrt och däremt inte elastiskt nog) Klipp av två centimeter av det (på varje sida så att det blir lika långt). Hjälper inte det köp nya gummin. Jag vet att Jocke på iTackle har reserv-gummi från Stonfo.

Det är inte alltid det hjälper. Vissa märken/modeller med "trä på fästen" är sämre än andra. Då är det bäst att göra som lex föreslår: dra åt med en "el-stripe", vilket även fungerar om gummit vidgat sig. Är gummit däremot gammalt är det bara att köpa nya reservgummin. De kommer troligen gå av när du skjuter. Dito skjuter de sämre.
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

tog av en bit på varje sida, det verkar funka, ska testköra den imorrn tänkte jag.
            Har ett extra gummi, men tänkte spara på det, så jag har backup om det går av.
            köpa nya kan bli problematiskt då jag är temporärt bosatt i USA, och det knappt går att få tag på bete här..

fisket är kul dock

Kommentera

Aa, dra åt med 2 st buntband på varje sida. Då sitter den bättre
              .
              Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Ursprungligen postat av wobiiin Visa inlägg
                tog av en bit på varje sida, det verkar funka, ska testköra den imorrn tänkte jag.
                Har ett extra gummi, men tänkte spara på det, så jag har backup om det går av.
                köpa nya kan bli problematiskt då jag är temporärt bosatt i USA, och det knappt går att få tag på bete här..

fisket är kul dock
                Yes, fiskar du bluegils? Det finns väl gott om karp om inget annat. Ett par gummit per brev kan inte vara så dyrt. Beten är värre. Det fanns en klubb som hetter Chicago Bankanglers som höll på med mete. Googla på dem. De kan säkert tipsa om beten osv. Vet också att det finns (eller fanns) en snubbe som importerar Top Mix mäsk och utrustning till USA.
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                113 svar
                18 421 visningar
                0 gillar