Ursprungligen postat av alexanderj1980
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billigare utrsutning.
Collapse
X
-
Funderar på att köpa ett sådant & prova http://www.piscari.se/Hardwear-Float...k/Produkt_srk/
Men hur menar dom med (Delar: 3, 3+1) ? Är väll feeder spöt jag ska satsa på eller?
Kommentera
-
Blev ett sådant spö http://www.metebolaget.se/viewitem.p...1121&catid=126
Hoppas det funkar till mitt sutar & färna fiske då det är det mesta jag sysslar med .
Kommentera
-
Val av spö beror mångt och mycket på vad man vill få ut av spöt.
1) Hur långt ut vill du kunna meta?
2) Vilken sorts flöten och tyngd?
3) Storlek på fisk och press man behöver sätta på den samma (växtlighet, mög på botten mm)
4) Känsla i fisket
När man väljer ett feederspö är det i princip samma frågor (men då kasttyngd på fylld feeder/sänket).
Nu vill jag inte vara elak -eller vill jag det?- men om man tycker att det finns twintips-spön som gör båda sortens jobb bra har man ganska lågt ställda förväntningar på sin utrustning. Alternativt har man aldrig flötfiskat med ett riktigt wagglerspö. Eftersom de flesta av oss har begränsat med resurser är det försåtligt att man luras in i en påstådd kompromisslösning. Oftast får man ett ganska bra feederspö och ett spö som är ganska kasst att flötmeta med. Jag hade i ditt fall sparat och köpt ett begagnat eller nytt feederspö och sedan sparat ihop till ett riktigt wagglerspö (flötspö). Det kan man få begagnat för runt 500kr eller billigare om man letar på rätt ställe.
10' feeder tycker jag personligen är lite kort om du inte tänkt dig göra riktigt korta kast eller ofta sitter under träd mm.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Jag såg inte att det fanns ytterligare en sida med svar och att du redan köpt 12'. Du blir säkert nöjd med feederfisket. Match-toppen kan faktiskt vara bra till andra saker, som lättare larmfiske, abborrmete eller kanske frilinemete med flytande beten (efter färna t.ex).
Lycka till med dina saker!Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Leeda spöt är väldigt bra för sin prislapp. Har dragit flera borrar över kilot med det, men jag tror inte jag skulle vilja ha på större gäddor.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera