gäddmetare se hit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddmetare se hit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddmetare se hit

jag söker två baitrunner rullar till gäddfisket. kommer fiska med segelflötte, flötestrolling och flötmete. vad använder ni för rullar till de fisket? var inne på att köpa två fox men dom blir totalsågade i england. hur upplever ni dom?
    kan tänka mig att lägga runt en tusenlapp per rulle. och jag vill att dom tar ialf 300 meter 0.25 flätlina så segelflötena kommer iväg ordentligt om det skulle behövas.

har kollat lite på Daiwas Tournament lienar 5000 någon som testat den?
    hur upplever ni daiwas rullar annars. har själv aldrig använt någon.

Jag använder multi rullar till det fisket och det är jag mycket nöjd med.
    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
    Full fart spar tid
    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Jag har Shimano DL 10 000 Baitrunners och är nöjd med dom. Var billiga innan, men nu kan du nog hitta för 1300/st.

Kommentera

Jag kör med shimano super baitrunner XTEA 6000 laddade med 0,28 flätlina. De är iof nästan dubblet så dyra mot vad du vill betala. Men riktigt trevliga rullar är det. Kanske Shimano Baitrunner DL6000RA skulle vara nåt för dig? http://www.olssonsfiske.se/shimano-b...735-c-744.aspx
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Kör som dom andra skrivit oxå med shimanos baitrunners till de fisket och det rekommenderar jag starkt!

Kommentera

hur upplever ni 10000 storleken. är inte den onödigt stor?

ingen som testat okumas baitrunner? dom brukar sälja vettiga rullar till vettiga priser

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
              jag söker två baitrunner rullar till gäddfisket. kommer fiska med segelflötte, flötestrolling och flötmete. vad använder ni för rullar till de fisket? var inne på att köpa två fox men dom blir totalsågade i england. hur upplever ni dom?
              kan tänka mig att lägga runt en tusenlapp per rulle. och jag vill att dom tar ialf 300 meter 0.25 flätlina så segelflötena kommer iväg ordentligt om det skulle behövas.

har kollat lite på Daiwas Tournament lienar 5000 någon som testat den?
              hur upplever ni daiwas rullar annars. har själv aldrig använt någon.
              Hej Krokodiljägaren;

Du har ju fem förnämliga ABU Ambassadeurrullar på dina bilder. Komplettera dem med en sjätte Ambassadeur och då är du hemma i de flesta metoder som handlar om flerspöfiske efter 10-kilos Gäddor och större. Multirullar håller betydligt bättre och krånglar mindre än haspelrullar. Är det dessutom knarr hos dina multirullar hör du när de Stora Gäddorna antar dina offerter....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Hej Krokodiljägaren;

Du har ju fem förnämliga ABU Ambassadeurrullar på dina bilder. Komplettera dem med en sjätte Ambassadeur och då är du hemma i de flesta metoder som handlar om flerspöfiske efter 10-kilos Gäddor och större. Multirullar håller betydligt bättre och krånglar mindre än haspelrullar. Är det dessutom knarr hos dina multirullar hör du när de Stora Gäddorna antar dina offerter....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                www.trumman.com
                Jag har bland annat en 7000cl rulle också. med knarr. funkar dom bra som mete rullar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                  hur upplever ni 10000 storleken. är inte den onödigt stor?

ingen som testat okumas baitrunner? dom brukar sälja vettiga rullar till vettiga priser
                  8000 storleken räcker nog i dom flesta fall, tycker bara de är skönt med utväxlingen som man får på större rullar. Köpte en okuma baitrunner för 500kr från olssonsfiske i våras, och den rullen var väldigt prisvärd och väldigt bra ifall man inte vill lägga ut så mkt pengar.

Kommentera

Kör med Shimano Baitrunner 10.000 xtrra och även på Shimano Baitrunner D storlek 6000 på den, front bromsad.
                    Anser att Amabasadeur inte gör jobbet lika bra som haspel, ambasadeur tar hem alldeles för lite lina per vevtag mot vad tex Shimano Baitrunner gör.
                    Viktigt att kunna ta hem mkt lina snabbt om gäddan kommer snabbt emot dej.
                    Kan du det med en ambasadeur är det bara att gratulera
                    Vet inte vad tex en ambassadeur 6501 inshore plockar hem per vevtag, orkar inte gå ner i källaren och kolla men min Baitrunner D tar hem ca 50 cm per vevag. Då tar du enkelt emot gäddan med sträckt lina om hon toksimmar emot dej.
                    Billiga på E-bay. Hade min i lådan under 1500 kr.
                    Dom få företag i Sverige som kunde ordna el hade den hemma tog 2695 kr för den.
                    Enda att anmärka på är att baiten är en liten liten aning för trög på det lättaste läget om ligger still och metar. I lätt strömmande är det inget att anmärka på. Då får man ändå strama åt den för att linan inte ska löpa ut av motståndet.

Skulle hur som helst inte köpa ngt budget märke!
                    Håller inte i längden enligt mej.
                    Tobbe.J

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    642 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    496 visningar