byta från medium till heavy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

byta från medium till heavy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• byta från medium till heavy

hejsan, Jag är sugen på o byta mitt lf jerk premium medium till ett heavy. mediumet är asbra till typ salmo slider o buster o sådant, men när jag hängde på mantan kändes det lite klent kanske. Går det bra att köra 60-90 grams grejor på heavy eller tappar man typ "känsla" med ett styvare spö? Jag vill kunna köra lite större grejor oxå, därför funderar jag på o byta, men vill ej sluta med pig jr och dylikt. Passar heavy både till jr och orginal?

eller så kanske man borde ha både och..men ja ä så paaank

någon som vill tjacka ett medium isåfall? endast 1 månad gammalt! eller byta ett heavy mot ett medium
    finns i sthlm

maila mig i såfall

claesbjo@hotmail.com

Behåll medium spöt... spara pengar och köp ett heavy också. Det blir sån skillnad om man har spön som täcker dom olika vikterna på Jerkarna. Men om du absolut inte har råd så skulle jag ha köpt ett Heavy spö med lite mer top action än en tok påk. På så sätt kan du fortsätta att dänga medium jerkarna.
    LaSsE

Kommentera

Jag använder inte mitt LF II sen jag köpte ett Heavy. Finns liksom ingen anledning. Känslan är utmärkt. Möjligen att ett light och ett heavy skulle vara befogat, men att växla mellan medium och heavy är bra onödigt.

Kommentera

Originally posted by KG?
        Jag använder inte mitt LF II sen jag köpte ett Heavy. Finns liksom ingen anledning. Känslan är utmärkt. Möjligen att ett light och ett heavy skulle vara befogat, men att växla mellan medium och heavy är bra onödigt.
        Jag tycker att det beror på om man har ett lite mjukare heavy spö eller om man har en riktig påk. Själv vill jag ha en påk som heavy spö som jag kan daska mina fetaste jerkar med. och då vill jag ha ett medium spö att köra tex small fatflipper eller nåt liknade bete som jag tycker får mycket bättre gång med ett sånt spö.
        LaSsE

Kommentera

Mitt svar gällde just RST spöna som pikeAlert frågade om. Jag tycker att man kan byta till ett Heavy av just den spöserien utan att tappa nämnvärd känsla. En Pig JR väger ju ganska mycket.

Kommentera

Håller med KG. LF Heavy har trots sin längd och kastvikt lite "swung" i spöt. Inte som FOX eller andra "superstela påkar". Själv kör jag idealkombinationen med ett light och ett heavy. Om jag var tvungen att välja bara ett av spöna skulle det dock bli heavy. Om du har möjlighet att prova ett spö, så gör det.

Är ett RST freak, så ta mina råd med en nypa (z)alt.

Kommentera

Ok...jag håller med.. heavy spöt i den serien duger utmärkt om man bara ska ha ett spö. Men jag kör hellre pigen på en påk.
              LaSsE

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
              25 svar
              3 324 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Chrispenborn