Har efter mycket om och men bestämt mig för att slå till på någon av drennans tafsmaterial. De är ju hur smala och smidiga som helst . Men på orten där jag bor finns det en hel massa olika varianter av drennan wire. Min fråga är vilken som lämpar sig bäst för spinnfiske respektive mete och även vilka fördelar de olika varianterna har? Vilka "modeller" har ni här på forumet erfarenheter av? Bra eller dåliga?Tacksam för svar. Skitfiske på er.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
drennan wire
Collapse
X
-
Om du tycker drennans wire är hur smidiga som helst så ska du se Surfstrand som Attitude säljer.....jag har personligen träffat flertalet framstående fiskeprofiler som blivit galet förtjusta i dessa material!
Våga testa, du kan bara vinna.....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Sevenstrand är bra så länge den är rak. Men det brukar första gäddan kunna ändra på!
Hade för många år sen innan flätlinorna fanns en urstark stryktålig kevlartråd. Av den kunde jag tillverka tafsar som var lika lätta och smidiga som nylonlinan och de stod emot gäddtänder och nötning hur bra som helst. Fast den trådrullen tog med tiden slut och dessvärre har jag inte hittat något liknande igen. Jag tror mig minnas att kevlartråden såldes under namnet Optima samt var av ungersk tillverkning.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag tycker nog att surfstrand är lite väl dyr. Jag har för mig att den kostade lite över hundringen för 5 m men jag kan ha fel. Drennan ligger väl på lite över hundringen för 20 m. Sedan kan det ju vara så att man vinner i längden på surfstrand (kinkbefriad, betespresentationen osv)
Bebest: Lungrens fiske säljer två kevlarwirar från optima. Kanske är någon av optima kevlar steel eller optima kevlar tress som du tänker på.
Kommentera
-
Den kevlar jag hade var själva tråden. Sen fick man fixa till tafsen och övriga komponenter själv.
Jag har även haft ett par färdiga kevlartafsar men de var inte konstruerade på ett tillförlitligt sätt. Bl.a hade man fäst klumpiga leken och beteslås med smala, vassa metallklämmor. Tråden hade nästan gått av på en av tafsarna redan från början. Dessa såldes också under beteckningen Optima.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-