Deviator?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Deviator??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
    Varför tycker ni det är fel på gången?
    Jag fiskar mina med mjuk tafs...
    Jag tycker inte den funkar logiskt. jag fiskar in den i jämn fart och den går sida-till-sida 2-3 gånger sen flaxar den runt eller sneddar framåt istället, fast jag har samma tempo. Kan vara något måndags exemplar. men om man mer än duttar lite med toppen så flaxar den bara runt typ.

    duttar jag med toppen så går den sida-sida 2-3 gånger sen flax flax.


    Vet att kompisen köpte på sig några devs i veckan som jag kan testa, se om det funkar bättre.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
      Varför tycker ni det är fel på gången?
      Jag fiskar mina med mjuk tafs...
      Får inte igång gången på det bara. Är bara uppe i ytan och stör mig. Men samma sak är det för mig med Big bandit och Buster jerk om det är vinstila. Tokjerkar jag inte i början så gå dom bara rakt fram. Och ofta förbi tafsen så att säga. Använder floucarbon.

      Kommentera


      • #13
        Lustigt att man kan uppfatta beten så olika. Min erfarenhet är att deviator nästan jerkar sig själv i jämförelse med buster som är lite mer lynnig...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Får inte igång gången på det bara. Är bara uppe i ytan och stör mig. Men samma sak är det för mig med Big bandit och Buster jerk om det är vinstila. Tokjerkar jag inte i början så gå dom bara rakt fram. Och ofta förbi tafsen så att säga. Använder floucarbon.
          Kör du shallow modellerna så är det problemet. Big Bandit shallow är som en kork om du inte viktar om dom.

          Buster jerk shallow flyter nog skapligt med FC tafs.

          Rekommenderar att du köper ett par Buster Jerk Orginal istället!

          Kommentera


          • #15
            Det är original jag har,

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Det är original jag har,
              Jaså? Konstigt att dom går i ytan för dig, låter du dem sjunka en bit först?

              Nu kör jag mina med titanium tafs då... men tycker dom sjunker skapligt snabbt, bör ju sjunka med FC också?

              Big bandit suspending är dock lite knepigare på FC kanske.

              Du kanske kan vikta ner tafsen med bly?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
              1 690 svar
              371 327 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TiSo
              av TiSo
               
              Startad av WeededSix, 2020-08-17, 19:33
              16 svar
              2 163 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg LordDan
              av LordDan
               
              Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
              871 svar
              78 044 visningar
              6 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av Sajmen, 2021-08-28, 17:30
              11 svar
              822 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Zionnoiz  
              Startad av Serben_, 2025-04-26, 20:31
              8 svar
              786 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Serben_
              av Serben_
               
              Arbetar...
              X