Superstark gädda påträffad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Superstark gädda påträffad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kiwi
    Visst är det så att gäddor som lever i strömmande vatten oftast blir starkare men även pelagiska gäddor kan vara brutalt starka!.Tex ett ställe jag fiskat en del på fiskar jag pelagiska gäddor med sjuka styrkor.Såg filmen på en polares 6kgs gädda därifrån som hade sån sjuk styrka. Ritkigt grova nackar har dom också samt slanka gäddor brukar vara starka.

hur har dina pelagiska gäddor varit i färgen? tog två st (5,9kg och 8,7kg) nu i höstas, på åland, som var helt silverfärgade och helt utan "gäddteckning", såg nästan ut som tjernobylströmmingar. starka, smala och långa var dom båda. med största säkerhet var det havslevande gäddor som levt på strömming. har fiskat mycket på åland men aldrig fått liknande gäddor.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Sitter krokarna djupt i munhålan, dvs svalg eller gälbågar brukar gäddorna foga sig ganska snart efter några korta rusher men de har fortfarande en del krafter kvar. Har kroken fått fäste i ytterkant av munhålan då ger de inte upp förrn de bränt sitt sista krut. Svalgkrokade gäddor exploderar ofta i ett våldsamt raseri när de hamnar i håven.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

ALQ: Dom jag fått har varit hyffsat mörka med riktigt grova nackar samt riktigt feta.Men det är bara för att det är såpass mörkt vatten där är dom mörka.Annars har dom jag fått varit ljusa med antingen riktigt fin teckning eller rätt lik en muskye i färgen.Slanka strömmingsglufsare?Dom borde ju vara skit feta?
        Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Det finns säkert flera anledningar till att en del gäddor kämpar mer pelagiskt lev./ström/krokning osv...men menar att vissa individer är betydligt starkare och kämpar mer, jämnför idrottsmän, mina egna ex. är båda tagna i insjöar och relativt slanka men formade som "spjut" båda har helt utmärkt sig. 2,4 kg/75 cm resp. 7,5 kg/ 107-109 cm....båda gav ett kraftfullt intryck. Söderbysjön, Nacka och liljeholmsviken, hornstull...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bogpappa
            Hej på er

Jag och mina fiskekamrater var i går och fiskade i en liten sjö sörmland.
            Oops, jag skrev om upplevelsen av stålmannen-gäddan på ett annat ställe som en kommentar till pikeAlert. Det var härligt (inte att hon slet sig, men fighten)!
            Senast ändrad av Petrus; 2004-10-18, 04:51.

Kommentera

Hmm..vad det gäller mina egna kämpar var de som sagt slanka men hade höga bakkroppar med stora fenor blev impad av deras utseende, spjut..långdistansare..vandrare..blev fascinerad av hur de måste ha levt...

Kommentera

Om de inte kan stänga munnen pga att betet sitter ivägen kommer de upp till ytan i tailwalk, om de har munnen stängd tjurar de på djupet.
                Felkrokad beter sig självklart väldigt stark och konstigt ut i drillningen.
                Du får aldrig veta sanningen tyvärr.......
                Fiskehistorier blir ibland bara bättre, när man inte sett vad det var!
                Senast ändrad av Guest; 2006-10-27, 22:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 872 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta  
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57