Jag förstår vad du menar jorgen
dock så är mitt spö (förmodligen) 6" om det skulle vara 8" skulle det vara ett gummiband
håller kanke med dig om kastvikten, mitt är till och med 25gram. Kastar man 20-25gram kan det kännas lite för tungt! Däremot om man kastar 10-15 så är det grymt! Nackdelen är att jag skall skaffa ett abborrspö för jiggar 20-25gram samt wobblers i samma vikt!
Men jag tänkte mest på spöt kanske får mindre känsla ifall det är 8" även om det är lika styvt som mitt 6"? Nu är mitt riktigt lätt men det är också kort
om mitt hade varit 8" så skulle det nog behöva vara styvare för att kasta samma vikter med lika bra känsla?
jag vet faktiskt inte... ska besöka någon butik och kika lite i alla fall! Tack för hjälpen
dock så är mitt spö (förmodligen) 6" om det skulle vara 8" skulle det vara ett gummiband
håller kanke med dig om kastvikten, mitt är till och med 25gram. Kastar man 20-25gram kan det kännas lite för tungt! Däremot om man kastar 10-15 så är det grymt! Nackdelen är att jag skall skaffa ett abborrspö för jiggar 20-25gram samt wobblers i samma vikt!Men jag tänkte mest på spöt kanske får mindre känsla ifall det är 8" även om det är lika styvt som mitt 6"? Nu är mitt riktigt lätt men det är också kort
om mitt hade varit 8" så skulle det nog behöva vara styvare för att kasta samma vikter med lika bra känsla?
jag vet faktiskt inte... ska besöka någon butik och kika lite i alla fall! Tack för hjälpen
Kommentera