Höstgäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstgäddan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur går fisket?

Kommentera

Idag började det lossna vid ån jag försökt i några gånger. Fick två gäddor. Förvisso inga krokodiler. Den största var väl runt 60 cm och som tog på en Zalt som bisarrt nog paja på ett sett som den inte borde på. Men har varit i kontakt med butiken jag köpte den i och de ska ge mig en ny.

Kommentera

Är riktigt dåligt... Bara små som hugger,men det är ju fortfarande sommartemp så det dröjer nog ett tag till innan det vänder.

Kommentera

Ursprungligen postat av bombertony Visa inlägg
          Är riktigt dåligt... Bara små som hugger,men det är ju fortfarande sommartemp så det dröjer nog ett tag till innan det vänder.
          Kan instämma, fick upp 10 stycken idag och ingen var över 2kg...

Kommentera

Får själv mest av den lite större gädda på vertikal på 3-6 meters djup för tillfället, på jerk är det däremot rätt så dött än om man inte bara vill jaga snipor i vasskanten. 16-18 yttemp.

Kommentera

Jag vet inte... Men det går väldigt trögt för min del i ån hemma. Jag har väl varit ute vid ån ca 5-6 gånger och har bara fått 2 gäddor sammanlagt (de fick jag på en och samma dag).

Antingen får jag avvakta till senare in på hösten på de ställen jag varit på. Eller så försöker jag på helt nya platser i ån. Trist då jag tycker ån är fin. Men det är väl fortfarande lite varmt i vattnet.

I helgen kommer jag i alla fall dra till en mindre sjö, som ska vara rik på gädda.

Kommentera

Jag bara måste få dela med mig av dagens rekordgädda. Tog på en Atom 25 gr. Nästan så jag var rädd att linan skulle brista och spöt gå av.

Click image for larger version

Name:	2013-09-03 18.36.08.jpg
Views:	1
Size:	318,9 KB
ID:	1769911

Kommentera

Hej, kanske lite sent ute i din tråd, men jag tycker du har ganska bra koll redan. Alla drag du har funkar för gädda. Draget som funkar bäst är oftast det du tycker "ser" bäst ut i lådan. Tror du på det själv brukar det också funka. Har provat savagear ålen, men jag giölar generellt inte gummibeten. Så blev några kast å sen har det fått ligga o skräpa i lådan. På hösten kan det vara bra att nöta av kanter och sedan har man ju hört att fisken kan samlas på en o samma plats, så nappar det kan du fortsätta kasta på samma ställe o se fall det fortsätter nappa. Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av Randig Visa inlägg
                    Hej, kanske lite sent ute i din tråd, men jag tycker du har ganska bra koll redan. Alla drag du har funkar för gädda. Draget som funkar bäst är oftast det du tycker "ser" bäst ut i lådan. Tror du på det själv brukar det också funka. Har provat savagear ålen, men jag giölar generellt inte gummibeten. Så blev några kast å sen har det fått ligga o skräpa i lådan. På hösten kan det vara bra att nöta av kanter och sedan har man ju hört att fisken kan samlas på en o samma plats, så nappar det kan du fortsätta kasta på samma ställe o se fall det fortsätter nappa. Lycka till!
                    Jodå för att vara "ny" på det här så har jag nog kommit in på banan rätt snabbt. Har grävt ned mig i mycket litteratur och film om gäddfisket. Efter några turer och några gäddor på kroken så är bara att erkänna för mig själv, jag har trampat ned mig och fastnat i gäddträsket.
                    Antalet drag har ökat lavinartat på extremt kort tid.
                    Men man märker rätt snabbt att det är vissa drag och wobblers som används med intensivt, medan andra ligger mer eller mindre orörda i boxarna. Man får snabbt sina favoriter.

Kommentera

Grattis Vidar till en lite bättre fisk

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 373 visningar
                      0 gillar