Abu SvartZonker lackkvalité och sortiment - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu SvartZonker lackkvalité och sortiment

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu SvartZonker lackkvalité och sortiment

Hej
    1) testade Abu SZ tail tail och McMio tail för ca 2 år sedan och tyckte det var dålig kvalité lacken. På McMio tail lossnade stora flagor m färg (typ som slider för massa år sedan) och Sz tail lossnade all klarlack efter 1a hugget och efter det färgen. Är det fortfarande lika "bra"?
    2) på Abus hemsida som vi alla tycker är fantastiskt bra hittar jag inte SZ tail eller McTail längre. Har dessa utgått eller har abus marknadsavdelning/webmaster julkoma? (Eller är jag ute och letar på fel ställe)

Mvh
    Richard

Du blandar ihop ABU/Svartzonkers betessortiment med Svartzonkers egna grejer. SZ Tail och McTail (i plast) säljs av Svartzonker själv medan McMy tail, McMy, McCelly osv säljs av ABU... därav finns inte McTail och SZ tail med på ABUs hemsida!

Gällande kvallen lämnar jag till övriga att tycka till om...

Kommentera

Aha, alltså ingen marknad/webmaster i julkoma utan jag som inte har koll.
      Dock fortfarande intresserad av kvalite på SZ plast resp Abu SZ

Kommentera

Min erfarenhet av betena är att SZ genom Abu har en ganska tunn och ömtålig lack, fast dom verkar lite bättre nu än dom var i början. Sz plast tycker jag håller bättre, men har bara fiskat med dom vanliga tailarna så kan inte uttala mig om alla plastbeten.

Kommentera

Bumbar tråden lite.
          Jag beställde hem en mccelly som har problem med lacken framme vid nosen. Tog kontakt med happyangler och det va inget problem med att få ett nytt. Men samma problem där. Kan man fixa lacken själv på nåt sätt eller ska man maila dom igen?

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1439416594899.jpg
Views:	1
Size:	688,4 KB
ID:	1779098

Kommentera

Limma med epoxylim. Passa på att limma runt skeden och öglorna också för vissa av McCelly läcker!!

Kommentera

Jag har börjat köra med mccelly denna sommar. Har inte haft någon större lycka tills jag köpte en 17cm fegisen. Var ut igår och tappade en 6-7a som rusade rätt ut i vassen men klämde till med pb på 9kg senare . Båda gäddorna på samma wobbler!! Så nu lär ju mccelly få avsevärt mer tid i vattnet.
              Iaf jag märkte att krokarna inte är de bästa, fick böja tillbaka dem efter båda fiskarna. Är det någon som bytt till kraftiga, rekommendationer i krokväg?

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
                Jag har börjat köra med mccelly denna sommar. Har inte haft någon större lycka tills jag köpte en 17cm fegisen. Var ut igår och tappade en 6-7a som rusade rätt ut i vassen men klämde till med pb på 9kg senare . Båda gäddorna på samma wobbler!! Så nu lär ju mccelly få avsevärt mer tid i vattnet.
                Iaf jag märkte att krokarna inte är de bästa, fick böja tillbaka dem efter båda fiskarna. Är det någon som bytt till kraftiga, rekommendationer i krokväg?
                Tyvärr är krokarna från abu/sz under all kritik, byter alltid ut mina. Oftast till wmc 8650

Kommentera

Eagle claw 374 (personlig favorit), gamakatsu, owner eller vmc fungerar säkert alla bättre än smäcket Abu sätter på byt ringar också för att vara säker. Har sett flera abu sz drag där krok går sönder efter första fisken ringarna likaså imponerar ju inte direkt.

Kommentera

Ok, tack för info!
                    Jag skriver ned de krokar ni nämner och åker till en butik så får vi se.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    373 033 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo