GHOST 6" Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GHOST 6" Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• GHOST 6" Jerkbait

nån som vet nåt om tillverkare och om det är nåt att ha, påminner mkt om Phantom...

ghost

Hej
    finns en hos lundgrens som ser ut som den musky magic
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Hmm..Misstänker att det kan vara original Phantom från Phantom Lures som bytt namn till Ghost p.g.a bråket med Odyssey..Eller om den säljs under namnet "Ghost" också på vissa håll..

Ska prata med Todd Cleveland som gör Phantom Lures i Chicago om tre veckor, så får vi se vad som gäller..Eller om "Ghost" är en kopia från tredje part..

Kommentera

tackar för svaren. Vart nyss ägare till en Phantom 8" men det vore kul att se hur det är med dessa. Ser ju fina ut på bilden.
        Beskrivningen på auktionen på ebay tyder ju på samstämmig info från baksidan på Phantom-asken.
        Ska kolla hemsidan (lundgrens) och se om den finns där...
        Btw P A, vad tycker du jag ska köpa för spö för fiske med tyngsta mantan (160 gram) ?
        Kom nu med nåt riktigt bra säljargument...

Kommentera

Ursprungligen postat av jerk kungen
          Hej
          finns en hos lundgrens som ser ut som den musky magic
          Näe, den här var mer lik:

Phantom 6" på lundgrens...

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
            Hmm..Misstänker att det kan vara original Phantom från Phantom Lures som bytt namn till Ghost p.g.a bråket med Odyssey..Eller om den säljs under namnet "Ghost" också på vissa håll..

Ska prata med Todd Cleveland som gör Phantom Lures i Chicago om tre veckor, så får vi se vad som gäller..Eller om "Ghost" är en kopia från tredje part..
            Btw, ni säljer inte Pig Original Suspending? Lite sugen på nån sån. Ännu inte besökt din butik, aktar mig för vad som kan ske i er källare...
            Men övertala mig så kanske...

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
              Btw, ni säljer inte Pig Original Suspending? Lite sugen på nån sån. Ännu inte besökt din butik, aktar mig för vad som kan ske i er källare...
              Men övertala mig så kanske...

Sorry..Efter att bara sålt ett 20 tal på tre år, så la vi ner den modellen.
              Junior Suspender är den enda som säljer några mängder av piggarna, så den är den enda vi behåller i sortimentet..

Finns bättre sjunkande beten i den klassen som fiskar bättre och går att sälja.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                tackar för svaren. Vart nyss ägare till en Phantom 8" men det vore kul att se hur det är med dessa. Ser ju fina ut på bilden.
                Beskrivningen på auktionen på ebay tyder ju på samstämmig info från baksidan på Phantom-asken.
                Ska kolla hemsidan (lundgrens) och se om den finns där...
                Btw P A, vad tycker du jag ska köpa för spö för fiske med tyngsta mantan (160 gram) ?
                Kom nu med nåt riktigt bra säljargument...
                Inget alls eftersom du kommer göra några kast med det betet och sedan lägga det på hyllan med ont i axlarna o ryggen.
                Att fiska så stora beten är bara kul en stund. Vill du fiska praktiskt o effektivt o ha kul under ett långt fiskepass, så väljer du beten i "normala" klasser..

Annars får du väl investera i något fetspö typ Beast Master, Matt Hayes Brute eller så..
                Kanske Jenk kan krana något hårt spö åt dig annars.
                Själv är jag less på stenhårda spön o supertunga beten. Det var kul en kort stund..Finns seriöst inget nöje i det fisket i mina ögon här i Sverige..

Kaxig och "besserwissrig" jag är va..?! ;o)

Kommentera

Det är bara för att du e så satans lång som du får ont i ryggen, å antagligen lite för klen för riktigt fiske

Jag har iaf inga problem med beten i klassen 120-140 gram och då med ett ganska normalt spö (BFT Piglet II), men det gäller ju att anpassa tekniken lite utifrån vilka beten man kör. Att tokjerka en Smuttly en hel dag är inte helt skonsamt mot ryggen, måste ju tom jag medge Mjukt å sveeepande är melodin...

Ursprungligen postat av P A
                  Inget alls eftersom du kommer göra några kast med det betet och sedan lägga det på hyllan med ont i axlarna o ryggen.
                  Att fiska så stora beten är bara kul en stund. Vill du fiska praktiskt o effektivt o ha kul under ett långt fiskepass, så väljer du beten i "normala" klasser..

Annars får du väl investera i något fetspö typ Beast Master, Matt Hayes Brute eller så..
                  Kanske Jenk kan krana något hårt spö åt dig annars.
                  Själv är jag less på stenhårda spön o supertunga beten. Det var kul en kort stund..Finns seriöst inget nöje i det fisket i mina ögon här i Sverige..

Kaxig och "besserwissrig" jag är va..?! ;o)
                  Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                  1 690 svar
                  373 264 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TiSo
                  av TiSo