vad krävs- fisketävling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vad krävs- fisketävling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vad krävs- fisketävling

Hallå!,jag undrar som topic lyder vad som krävs för att få arrangera en fisketävling?
    haft planer på att arrangera en tävling 100% C&R på gädda för vänner/bekanta att delta i tävlingen typ max 10-20 båtar skulle jag nog få ihop med lite tur.

krävs det några tillstånd?
    annat som är viktigt att tänka på?

Hade tänkt mig såhär :

Fisketävling 100% C&R
    -start 06:00 Konsum-parkeringen
    -Fisket får bedrivas i hela sverige max 3 pers/båt man står för eventuellt fiskekort själv
    -5 längsta gäddorna under dagen skickas in till domaren via mms mot måttbräda som sammanställer och skickar tbx ställningen varannan timme under dagen förutom dom 3 sista timmarna för spänningens skull
    ex.78cm+88cm+102cm+90cm+89cm=447cm
    - målgång senast kl 21:00 vid sportbaren ombytta och klara för prisutdelning och party

-Anmälningsavgift 500kr/båt + eventuellt fiskekort beroende på fiskeplats

Exempel 500kr x10 båtar =5000kr
    1a lag pris 1500kr på dogger/beten/rulle/spö/pengar
    2a lag pris 1000kr på dogger/beten/flytväst savage gear
    3e lag pris 500kr på dogger/beten
    4e enskilt pris längsta gädda 1000kr på dogger/beten/rulle/spö

1000 kr resterande till domaren
    Senast ändrad av Huotaris; 2015-04-19, 20:59.

Jag har googlat runt på nätet och inte fått fram något annat vettigt än att man ska hålla sig till minimått, förbudsområden och C@R annars är det grönt samt att ifall det blir vinst drivande projekt så får man beskatta inkomst men något sådant kommer inte ske., vore tacksam för andra infallsvinklar angående ämnet

Kommentera

Du skulle kunna kontakta grabbarna hos http://www.dalarnassportfiske.se/ dom arrangerar Tävlingen king of hovran samt så har dem hand om en deltävling för sportfishmasters så dem borde ha bra koll på vad som gäller
      Senast ändrad av Pike; 2015-04-20, 12:08.

Kommentera

Ursprungligen postat av Huotaris Visa inlägg
        Jag har googlat runt på nätet och inte fått fram något annat vettigt än att man ska hålla sig till minimått, förbudsområden och C@R annars är det grönt samt att ifall det blir vinst drivande projekt så får man beskatta inkomst men något sådant kommer inte ske., vore tacksam för andra infallsvinklar angående ämnet
        Det blir väl vinstdrivande om du väljer att ta 1000kr själv som domare? Varför man ens ska ha en domare till en fisketävling för vänner förstår jag inte.
        PBn:
        Abborre: 1.28kg
        Gädda: 7.6kg
        Havsöring: 3.2kg
        Regnbåge: 3.68kg
        Bäcköring: 980g
        Insjööring 1.8kg

Kommentera

Ursprungligen postat av Nanger Visa inlägg
          Det blir väl vinstdrivande om du väljer att ta 1000kr själv som domare? Varför man ens ska ha en domare till en fisketävling för vänner förstår jag inte.
          vem har sagt att jag skulle va domaren ? jag skulle aldrig missa tillfälle att fiska. tänkt att någon utomstående skulle få ta den delen,. Domare behöver man så fort det är tävling tycker jag iaf

Kommentera

Ja domare finns väl i dom flesta tävlingssammanhang. Div.6 och neråt saknar dock linjemän..
            Någon måste ju bedöma bilderna om ni inte gör det gemensamt. Om någon utom tävlan gör det kan hen såklart kallas domare.

Kommentera

låter som en jävligt rolig idé iaf om man är ett gäng vänner,som lägger i lite pengar i potten. bara köra, tar ni något vatten där man behöver fiske kort och få har båt så är det inga andra problem.

klart man ska ha en person som sammanställer fångster,mått och håller koll på det administrativa kring tävlingen, föra lite logistik,ha koll på tiden eller vad han nu vill göra.

Sen skatter osv den biten är inget du behöver oroa dig över,även om "dommaren" får sig en liten slant..

Kommentera

Nej precis spånat på det här länge nu och det verkar vara bra intresse bland bekanta så det kan nog kanske bli någonting

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 874 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta  
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57