Sommargädda grunt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sommargädda grunt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sommargädda grunt?

Hejsan! Vi e ju inne i juli nu och det är vell nästan högsommar. Tänkte fråga om lite tips då jag ska byta strategi i mitt gäddfiske. Jag fiskar i skärgården. Jag har hittils denna sommar fiskat lite ensmma vassar kring öar och så har jag fiskat en del stengrynnor. Detta har gett ganska rutten resultat... Nu tänkte jag byta strategi och fiska börja fiska djupt inne i skärgården, nästan i som en insjö. Bara ett långt sund som sammanlänkar området med havet. I det här området är det extermt myket vass och max djupet ligger på en ca 4m. Vattnet här förhållande vis klart. Hur ska jag lägga upp taktiken? Ska jag bara fiska kring näckrosor? Eller gå djupt in i vassen,nästan fiska pockets? Eller hur skulle ni göra?
    Sen beten.... tänkte själv fiska weedless jiggar i naturfärger, spinnare och olika poppers? Tipsa gärna om ni har beten som är bra på grunt vatten.
    Kort sagt hjälp mig med mitt taktik ombyte👍
    Tacksam för svar!
    /teodor

Varma sommardagar=syrefattigt på grunda områden. Stengrynnor och grundare vassvikar kan gäddan gå in på morgon och kvällar. Jag brukar köra branter anslutning till grynnor eller djupare vatten. Kan vara djup mot 10m ibland. Viktigaste är såklart att det finns betesfisk i närheten. Fiskar nästan bara insjö och dessa platser brukar leverera.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
    23 svar
    4 263 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B