kan man göra med vilken tafs som helst när man fiska med poppers och spook ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
tafs ??
Collapse
X
-
Ja det kan du, men det rekomenderade är att kära med så tunna som möjligt, utan lekande (bara beteshake mpdell lätt).
Av den anledningen att Spookarna är viktade så de har högre flytkraft i fram än bak. Har du för tung tafs sänker du nosen och den kommer gå mycket sämre. Den stora spooken är inte så känslig, men de mindre mkt mer känsliga.
Ta bort lekandet av den anledningen att det annars bildar ett gångjärn som allt för ofta vill haka tag i främre kroken på betet.
Poppers har ingen gång, så där gör du typ som du vill, men avväg tafsarna för betets storlek så klart!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
-
Inte så jag menar, knyt linan i en lätt fint lekande såklart.
Men beteslåset du fäster betet i ska inte ha ngt lekande på sig, det ska bara vara beteshake.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Ska se, fotar när jag hinner....men det är inte krångligt. Mjuk tafs, så lätt lekande som möjligt i ena änden och ett lätt smidigt beteslås i andra ändan!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Eller fluorcarbon 0,45 tex... funkar kanon. Ögla o lekande som p-u sa är kanon. Går inte det kan du göra en sk rapalaknut i spooken.Ursprungligen postat av Push-UpSka se, fotar när jag hinner....men det är inte krångligt. Mjuk tafs, så lätt lekande som möjligt i ena änden och ett lätt smidigt beteslås i andra ändan!"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar