Jag har provat firetiger-beten och andra flourocerande beten massor men aldrig fått bra reultat på dessa! Hur ofta väljer ni att använda dessa "onaturliga" färger och när?? Skulle vara kul att få användning av andra halvan av boxen! hehe
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Firetiger?
Collapse
X
-
funkar svinbra om vattnet är grumligt om det är siktdjup under 1 m.Ursprungligen postat av NinjaLinusJag har provat firetiger-beten och andra flourocerande beten massor men aldrig fått bra reultat på dessa! Hur ofta väljer ni att använda dessa "onaturliga" färger och när?? Skulle vara kul att få användning av andra halvan av boxen! hehe
-
Jag använder fiertiger och andra fluofärger vid nästan alla tillfällen och oftast med riktigt bra resultat. Endast under sommarfiske med riktigt klartvatten brukar jag lämna plats åt mer dova/mörka/naturliga färger på betet.
Kan lägga till att de vatten som jag oftast fiskar i är lätt grumliga eller har i allafall en grönaktig färg.
Kommentera
-
Låt dem ligga till sig några månader. Skrikfärger är i min värld kallvattensfärger. Sommartemp, särskilt vid klarsikt, då gäller naturliga nyanser, svart är en riktigt bra sommarfärg.
Kommentera
-
Vattenfärg inte vattentemperatur!
Jag använder väldigt ofta beten typ, Minnow Spoon, Bomber 16A och Vibrax Spinnare med Firetigerfärgen där jag fiskar. Vad som styr mitt användande av denna betesfärg är enkommt färgen på vattnet.
Jag använder denna färg oberoende av vattentemperatur och har inte märkt någon nämnbar skillnad om vattnet varit kallt eller varmt. Har fått bra med fisk med Firetiger både vår, sommar och höst.
Då färgen på vattnen jag fiskar vid ofta är lätt grummligt med relativt dåligt siktdjup (ofta under 2 meter) sitter allt som oftast ett av ovanstående beten på med just Firetigerfärgen. Både abborre och gädda samt en och annan id slukar med förtjusning dessa beten.
//TantorSenast ändrad av Tantor; 2006-07-12, 03:15.[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Jag tror nog inte att tempen spelar speciellt stor roll vad gäller färger när man snackar gädda. Det viktiga som jag ser det är att se vilket bete som verkar funka för dagen. När jag väljer färger så går jag efter sikten i vattnet. Mer naturtrogna vid klart vatten och skrikiga vid grummligt. Skrikiga färger brukar jag även ta fram när fisket är segt, kanske att dom blir lite irriterade utav färgen. Men enligt mig så funkar dom flesta färger.
Kommentera
-
Dom flesta fiskar har en ljus buk, det är inte för att synas så bra som möjligt utan för att det är bra kamoflage mot en ljus och glittrande yta. Jag vill att mitt bete skall ge ett så naturligt intryck som möjligt och använder sällan skrikiga färger typ firetiger. När jag gör det är det i klart vatten med starkt solljus och vid fiske högt i vattnet. Mot en ljusglittande yta sticker inte fluofärger ut så mycket.
Det går att få gädda på alla färger under alla förhållanden, men vissa färger fungerar bättre än andra under vissa förhållanden.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
kör skrikigare färger när de är grumligare och dova färger när de är klart i vattnet.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-