Nya Zeeland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Zeeland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Zeeland

nu åker jag snart till NZ ska vara där ett år... har fortfarande inte kommit fram till villket spö jag ska ha med mig utöver flugspöt. har tänkt på ett ganska kraftigt spinnspö, typ gäddspö. vet iofs ionte ens om detta spö kommer att passa deras fiske, tänkte ha det till kustspinn. problemet är att det ska vara flerdelat eller teleskopiskt pga. att jag ska backpacka. finns sådana spinnspö överhuvudtaget? tacksam för alla möjliga synpunkter och tips inom detta område..

Tjena, jag åker själv ner till Nya Zeeland och Australien o ska Backpackra under hösten och vinter.
    Vore ju kalas om vi kan ses o dra något fiskepass. Alltid kul o träffa folk som är intresserade av lite flugfiske, finns ju några fina öringströmmar där nere.

Skicka ett PM om när du åker osv.

Kommentera

Själv har jag varit nere och jobbat i NZ vid ett flertal tillfällen. Första gångerna tog jag med mig både spinn och flugutrustning. Men dock inte längre. Det är fluga man ska syssla med när man är där nere! Flugfisket där nere är MAGISKT! Spinnfiska stor öring kan man göra här hemma. Åker du med en turbåt, ut på havet, så har de grejer. Men det i min mening ett slöseri med -dyrbar- fisketid att inte flugfiska när man är där.

Kan tillägga att jag inte är någon flugfiske fanatiker här hemma. Men där nere; oj oj oj...

Kommentera

det får nog räcka med att ta med flugspöt då.... köper inga spinngrejjer här iaf., har dock drömt lite om att drilla nån bamsing från kusten där nere. hur va det med flugor? kunde du ta med dina egna från sverige, har hört att det kan bli knep i tullen..är det billigt med flugor där annars? Till gustav: jag åker den 1:a nov kl 14:30 från kastrup med min tjej som tycker jag ägnar allt för mycket tid åt fiske

Kommentera

ps. ska sjunklinan följa med?

Kommentera

Sjunklinan ska med. Det är en del vind på de där öarna, och då är det ofta nymf som gäller. Nattfiske med sjunklina är också grymt. Det fungerar dock med sjunkande tafs, så det är inte ett måste med sjunklina.

Tullen är inget problem. De tvättar dina vandrarkängor och vadare. Glöm inte att säga att du har fiskegrejer bara. Glömmer du det så får du problem.

Ska du fiska från kusten så är det ofta båt som gäller. Då har de du åker med ofta grejer att låna ut.

Kommentera

låter gytt jy, blir nog sjunktafs då...

vet du möjligtvis vad grabbarna i tullen tycker om man FÖR IN EN STOCK snus ? har hört att det ska vara olagligt där

Kommentera

Jag tog in snus sist jag åkte till en desperat arbetskompis sist jag åkte över. Det var inga problem. Jag frågade dock inte iofs.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 874 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta  
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57