laga ace sweet shad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

laga ace sweet shad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• laga ace sweet shad

Fick en 4kilos i söndags som fullkomligt dödade min ACE Sweet Shad. Fick många feta djupa tandjack in i betet samt att träet vid nosringen gick sönder och nosringen sitter på trekvarten. Någon som vet om nosring samt krokat är samma ståltråd?....

Hur kan man laga detta?.... Är epoxy bra eller finns det något bättre kanske.
    - T e a m O d i n -

epoxy eller kassera den

Kommentera

Ursprungligen postat av rickjung
      Fick en 4kilos i söndags som fullkomligt dödade min ACE Sweet Shad. Fick många feta djupa tandjack in i betet samt att träet vid nosringen gick sönder och nosringen sitter på trekvarten. Någon som vet om nosring samt krokat är samma ståltråd?....

Hur kan man laga detta?.... Är epoxy bra eller finns det något bättre kanske.
      E-tex är det bästa att reparera med tycker iaf jag.När det gäller öglan så är det inte samma typ av tråd som kroken,om den är lite sned så är det bara att böja till den,är den däremot lös så bör du borra ett nytt hål och limma fast öglan.Lycka till med projektet.
      Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
      Orson Welles

Kommentera

Har samma problem med mina ACE-beten, dom pallar inte många gäddor innan
        dom börjar slaktas. Dom har en utmärkt finish och bra gång men deras lack är under all kritik för ett bete i den prisklassen.
        Lacklagret skulle varit betydligt hårdare eller tjockare för att stoppa gäddtänderna bättre. Nu får man laga o pula efter varje fisketur.
        Buster L och jag är polare!

Kommentera

lägg igen hålen (skadorna) med super lim eller snabbepoxy innan du lägger på e-tex annars finns det risk att du får bubblor i lacken !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 690 svar
          374 402 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TiSo
          av TiSo