Gädda i sjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda i sjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda i sjö

Jag brukar fiska i en sjö från land vilket inte är det bästa man det brukar i alla fall vara ganska ok fiske. Nu när jag trodde att fisket skulle bli bättre och chansen att få nåt stort skulle öka så har det istället blivigt tvärt om. Hela sjön verkar helt död... inget tecken på liv alls. Har sökt djupt, grunt, mitt i mellan, pelagiskt.

Vart ska man söka hårdast nu... vilket djup och vart ungefär?

Betesfisken har ju gått djupare nu men man har ju hört att de stora ställer sig grunt ändå. Eller gäller det bara i skärgården?

Tacksam för all hjälp man kan få!

Fiskar jerkbait kanske ska tilläggas...

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan
      Jag brukar fiska i en sjö från land vilket inte är det bästa man det brukar i alla fall vara ganska ok fiske. Nu när jag trodde att fisket skulle bli bättre och chansen att få nåt stort skulle öka så har det istället blivigt tvärt om. Hela sjön verkar helt död... inget tecken på liv alls. Har sökt djupt, grunt, mitt i mellan, pelagiskt.

Vart ska man söka hårdast nu... vilket djup och vart ungefär?

Betesfisken har ju gått djupare nu men man har ju hört att de stora ställer sig grunt ändå. Eller gäller det bara i skärgården?

Tacksam för all hjälp man kan få!
      Finns inget som säger att "gäddan går just på det djupet just den årstiden"
      Detta variera från sjön till sjö, du får helt enkelt nöta dig fram i just det vattnet som du tror på eller har tillgång till, lägg 1 vecka eller 2 på att försöka hitta fisken, när du tror dig har funnit den så är det bara att köra på samt försöka hitta liknande plattser.

Dokumentation är ett plus också, tex: Gädda 6 kilo på 3 meters djup på en BusterJerk eller vad det nu må vara, vind och väder, klockslag osv . . .då har du med dig det till kommande säsong.

Det långa jobbiga vägen och oftast den bästa, lycka till

/Simon
      Senast ändrad av Swedish-Pro; 2006-12-07, 14:25.
      Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

Roddan, du är ju stockholmare. Vad hittar du en sjö som är död här. Möjligt om du fiskar i vatten där djupet knapp är 2-3 meter. Finns några sjöar med väldigt dåligt med syre på vintern. Dom som överlever är ju inte många. Är det nån som du kan skicka ett mail om till mig. Så kan jag ge dig ett besked om sjön.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

elanen!

Inte för att jag har det minsta med tråden att göra, eller något större intresse av den, men jag blev bara så glad av att se "en gammal räv" som är så osjälvisk, att jag var tvungen att ge dig lite cred!!!

Sånt är inte vardagsmat nu för tiden!
          mer minor i trålarna

Kommentera

Tack elanen för att du vill hjälpa till!

Har skickat pm till dig.

Kommentera

Roddarn, kan även här ta upp ett tugg. Att det var Magis och ingen grund dödsjö. Fisket är just nu inne i en svacka. Ett högtryck skulle få snurr på firrarna. Fisken trugar bara. Vips med lite barometer uppsving så blir dom som tokiga. Gäller att vara på rätt plats och rätt tid bara. Fast jag varit ute i min båt i en grund sjö så har fiskarna inte varit lätta att ta. Värre ändå i ett djupare vatten. Så hav tålamod.

Kommentera

Får väl försöka när det blir högtryck nästa gång.

Det var faktiskt du som skrev att jag kunde maila om jag ville ha hjälp... det var därför jag inte skrev det här.

Kommentera

Tänkte att nån annan också behövde lite tips och hade skitfiske också. Trodde när du skrev förut att det var en hemlig sjö du pratade om. Fick den uppfattningen. Det var därför jag ville att du skulle mejla mig. Kunde gett dej nån upplysning om det vattnet i så fall. Men det var ju Magis.

Kommentera

Nej, det var inte så jag menade. Skrev bara inte namnet... vet inte varför.

Tack för tipset i alla fall... om jag inte får grymt mycket gädda när det blir högtryck blir jag arg på dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 689 svar
                    369 182 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Westley Richard  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30