Var lurar storgäddan precis efter islossningen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var lurar storgäddan precis efter islossningen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

samma erfarenhet som fishcraft. långsamt och inte för yvig gång. har också bättre fiske om jag undviker de största flugorna precis innan leken.

edit: däremot har vi bra fiske på stor gädda även inne i lekvikarna redan vid islossning, även om det dröjer innan de drar igång leken. vassgäddor mao

Kommentera

Var ute en runda idag någonstans i blekinge. Vi tog 4-5 st runt 6 kilo och några mindre på ett djup mellan 80 cm och grundare. Ingen av dem hade lekt. För att tipsa lite så hade inte färgen så stor betydelse idag men tånglaken var bäst. Utan storleken var avgörande många gånger. Var i samma vik i hela tiden och nööötade tills de högg.
      Var faktiskt mina första jerkgäddor jag tog idag.
      Föredrar ju normalt att jaga gäddorna med flugspöt.

Skål föresten!
      Senast ändrad av Erlando; 2007-03-17, 15:38.

Kommentera

Tillbaka ............saknade Det var kallt som f..()/&...n och blåsigt men men. Det vart 3 st 2-3 kilos. Slöa som alligatorer i solen men en långsamt jerkad Phantom räddade dagen. Var in på MÅ i Uppsala och köpte in ett par Decoy jr från Apell också. Går skitfint...livliga och lättjerkade men fick inget på dom. Verkar som att riktigt slöa jerks som tex phantom är medecinen. Sjukt gott med årets första grillkorv förresten.

www.apells.se/
        [FONT=Comic Sans MS]Lyssna på mina Hardtrance /Hardhouse mixar på www.djbendy.net sök efter Tobias J[/FONT]

Kommentera

Premiär i hemmavattnet idag och första förleksfisket någonsin. Antalsmässigt blev det rekord med fem gäddor, men ingen över 4kg (Konstigt i ett vatten där man antingen brukar bomma eller få en (1) lite grövre gädda). På djupbranterna var det dött, men jag hittade dem på ca 1-2 meters djup.

Om de små har börjat göra sig redo för lek.. var katten är då de stora? Kanske står och väntar på djupet? (Men inte på branterna..).

Konstigt nog lyckades jag bäst med ganska snabb invevning vilket förvånade mig en smula.

Kommentera

vi var ute o fiskade i fredags....bra fiske vi fick 35-40 gäddor mycket nära land...topp vikt 8,5 kg några runt 6 kg...dom flesta låg runt 3kg..dom va otroligt pigga trots det kalla vattnet..jerk fiske som gällde fick på dom flesta betena..o färger!

nu är det dags att åka igen på tisdag....

lycka till alla....

Kommentera

Ger mig lite livslust att ge sig ut nu i det små taskiga vädret när man läser era rapporter
              Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Provade på en repa med flytring & fluga utanför Norrtälje i söndags.
                Lite väl mycket is kvar, fick leka isbrytare en timme för att få vatten att fiska på.

Jag fick tre gäddor och en tappad havsöring, polaren fick en gädda och en tappad öring.

Nya tag nästa helg, om det nu inte blir pimpel på Öjesjön i Malung ....

//Micke S

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

imorgon ska vi se om vi hittar gäddorna...se om dom står grunt eller inte! hoppas på bra väder...

kör hårt alla...

nya betena att prova imorgon!!

Kommentera

Gäddorna står utanför lekvikarna.. och förbereder sig för leken.. Jerka Långsamt med färgglada beten.. dom största gäddorna står djupt
                    Han kan ju inte ha alla drag i lådan

Kommentera

Har nyss köppt en giftig jerk nu till våren, har dock inte hunnit testa men ska förhoppningsvis ut nu i helgen

kolla fiin den är!
                      Bifogade filer
                      Shimano Force Master 180L <3

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 333 visningar